Viedumu Vietne ar Sandi

2011-02-15

Linda Leen – “French Kiss” atskaņas

Filed under: Cult.Pop., Izklaide — Sandis @ 21:04

Mans raksts tapa Jāņa Kalves raksta iespaidā delfi.lv portālā. Valentīndienas kultūras programmas ietvaros draudzene mani aicināja līdzi uz šo koncertu, tāpēc izlasot publicēto viedokli, man arī radās viedoklis par viedokli😀. Un, protams, tas ir jāizplata blogā, lai te sēnes neaugtu.

  • Es nezinu, uz ko skatījās autors, taču man nelikās, ka zāle ir tukša. Varbūt lētās vietas arēnas pašā aizmugurē bija tukšas, taču, iespējams, tās bija tukšas tieši tāda paša iemesla dēļ kāpēc es tur nesēdēju – slikta vieta. Parters bija 85-95% pilns un dažas no vietām, kuras bija tukšas, pavisam noteikti nebija tukšas pārdoto biļešu skaitā. Atmetot sazvērestību, ka tas bija reklāmas triks, Biļešu servisa kasē varēja redzēt, ka vietas ir aizņemtas. Tie, kas var atļauties parteru, visdrīzāk, var atļauties neierasties, ja apstākļi sakrīt. Sektori, kas bija ap parteru (“cheap seats”), bija salīdzinoši pilni, uz aci likās – 70-85%. Balkoni gan varēja būt patukšāki, bet atminos ļaužus arī tur. Galīgi nebija sajūtas, ka skatītāju ir mazāk par pusi. Arī 2/3 pavisam noteikti šķita aizpildītas.
  • Man labāk patika Leen Ziemassvētku koncerts Kongresu namā, bet pavisam atšķirīga iemesla dēļ. Organizācija arēnā bija ļoti švakā līmenī, pat nolaižoties līdz nabagu līmenim. Salīdzinoši Kongresu namā tas viss bija daudz labākā līmenī.
    Visas problēmas grozījās ap elementārām lietām.
    Pirmkārt, apsardze. Uz koncertu bija ieradies Valsts prezidents, tas itkā to attaisnotu, bet no otras puses, apsargs pie durvīm interesējās vai tikai man nav fotoaparāts u.c. aizliegtās lietas. Tātad tā bija koncerta apsardze, kas tur būtu neatkarīgi no prezidenta. Kur bija problēma – nezinu, bet lai tiktu iekšā pie durvīm ārā salā nācās pavadīt vairāk nekā pieklātos.
    Ja cilvēks ir samaksājis vairākus desmitus latu, lai iegādātos biļeti uz koncertu, kā lai viņš uzlūko 50 santīmu iekasēšanu par mēteļa novietošanu garderobē. Kur nav nekāda atbildība par atstātajām mantām no “arēnas” puses, kā teikts plakātā. Principā, es maksāju neparko.
    Naudas iekasēšana arī pamatīgi traucēja nodot mēteļus, jo garderobistēm pagāja trīskārt vairāk laika, lai izsistu čeku un samainītu naudu.
    Automašīnu rinda bija vismaz kilometra garumā un atkal problēma – tikai viens cilvēks, kas, turklāt, iekasē naudu pie katriem stāvlaukuma vārtiem.
    Izveidojās rinda, lai nokļūtu līdz arēnai, rinda, lai iekļūtu arēnā un rinda, lai nodotu mēteli.
    Man ir ģeniāla ideja. Varbūt nākamreiz ierēķiniet šos pakalpojumus biļetes cenā? Vai arī tirgojiet papildbiļetes garderobei un stāvlaukumam priekšlaicīgi kopā ar koncerta biļeti?
  • Es negāju uz koncertu tāpēc, ka esmu Lindas fans un turklāt kopš viņas 16 gadu vecuma. Drīzāk kāds varētu pateikt vai 14. februārī bija kāds līdzīgs kultūras pasākums atskaitot klubu piedāvājumu? Manuprāt, nebija. Un šis efekts bija ar divām pusēm – no vienas puses, koncertā bija vairāk cilvēku, no otras puses – sanāca arī nekulturālā daļa. Par to tālāk.
  • Nosaukums “French Kiss” man neko neizteica. “Saving Love” arī. Tomēr viens bija pasākuma nosaukums, otrs bija attēlotais teksts uz skatuves. Un tad vēl “Lonely Girl”.
    Par šiem uzrakstiem es piekrītu Kalves kungam. To pasniegšanas stils un fonts mani izraisīja negatīvu izbrīnu. Ar “Saving love” es vēl apradu un ignorēju, bet dziesmas Lonely Girl laikā demonstrētais “Lonely Girl” kompozīcijā ar dziedātāju bija grūti panesams. Kamēr es neizbaudīju dziesmu, domāju par lētajām meitenēm draugiem.lv portālā, kas savas fotogrāfijas izrotā ar “JaWkuMinSh” debīlā violētā krāsā.
    Ko Kalves kungs neapraksta, bija brīžam diletantiskā par efektiem atbildīgā cilvēka darbošanās ar ekrānu saturu. Iespējams, ka publika to nepamanīja vai arī uztvēra kā efektu, bet man, kā mazliet tehniskam cilvēkam, radās viedoklis, ka tas ir defekts. Proti, bija kāds cilvēks, kas realizēja tehniku “kadrs kadrā” vai “sadalītais kadrs” (nezinu, kā video speci šito sauc), kad vienā ekrānā rāda divu kameru filmētos attēlus vienlaicīgi. Eksistē tāda “robeža”, kas sadala šos kadrus.
    Tad lūk, noteikti bija kāda roka pie kāda datora, kas “bīdīja” šo te robežu. Cilvēkam ar roku tas sanāca apbrīnojami lempīgi. Kad tika izpildīts duets ar Medni, tā roka īpaši izcēlās. Uz ekrāna tika rādīti tuvplāni Mednim un Lindai, pa vidu esot tai bīdāmajai “robežai”. Tiklīdz Mednis vai Leen sāka grozīt galvu, tā viņi bija ārā no kadra. Tā vietā, lai operators sekotu līdzi sejai, operators bija statisks, tāpēc galvas izgāja ārpus redzamā kadra. Tad nu pie darba ķērās “roka” un bīdīja to “robežu” pa labi un kreisi, brīžam nogriežot degunu Mednim vai aizsedzot pusi no Leen.
    Būtībā tas bija nenozīmīgs defekts visā koncertā, kur vien bija sadalīts ekrāns, bet tas ļoti izcēlās manās acīs.
  • Nemanīju, ka būtu nepieciešamas garas pauzes “skatītāju ovācijām”. Man īsti nav skaidrs, kas tad ir pauze Kalves kunga interpretējumā, jo pauzes bija un ne tikai ģitāras pavadījuma dziesmu laikā. Visi, kas gribēja, varēja nodauzīt savas rokas zilas pēc sirds patikas.
    Man nav saprotams salīdzinājums ar simfoniskā orķestra sagatavošanos. Uz skatuves bija pietiekami profesionāli mūziķi, ieskaitot no operas simfoniskā orķestra stīgu kvarteta, kas tad laikam pārkāpa visus savus profesionālisma pamatus pietiekami nesagatavojoties.
  • Duets ar Goru man arī likās tāds dīvains, es gan nezinu, kas precīzi bija par iemeslu. Iespējams tāpēc, ka Gora dziedāja klusi. Tiesa, nekādas lielās antipātijas man neradās.
  • Duets ar Medni man patika. Ja neskaita manu izbrīnu par Medņa “izjusto” vārdu izdziedāšanas tehniku, radītā skaņa bija laba.
  • Tieši duetā ar Alanu Klarku man likās, ka nupat viņi abi rāda šovu skatītājiem un tieši abi iepriekšējie dueti bija vairāk orientējušies uz sevi (salīdzinoši, bet ne sliktā nozīmē). Drošvien, ka tas tika darīts koncerta ieraksta dēļ.
  • Nemanīju, ka Zemītis skaņotu ģitāras un nemanīju, ka pauzes būtu sevišķi garākas nekā starp citām dziesmām. Toties patika pirmā no dziesmām spāniski.
  • Erotiskākākajā daļā ar kabarē meitenēm es skatījos uz skatuvi, nevis uz ekrāniem. Tāpēc, laikam, man izpalika sašutums par attēla neesamību tur.
  • Videokameru strēles. Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc vajag iegādāties vietu parterā vai pēc iespējas tuvāk skatuvei. Skatītāji ir kastās – ir biezie džeki, kas maksā lielo kāpostu un sēž pašā priekšā neviena netraucēti. Ir mazliet skopāki džeki, kas sēž aiz biezajiem džekiem un viņiem daļēji traucē dažas no kameru strēlēm. Un visbeidzot ir džeki, kas ir vēl skopāki un sēž vēl tālāk iekš “cheap seats”. Viņiem pavisam noteikti traucē kameras un ir tālu jāskatās, bet, hei, nauda ir ietaupīta! Morāle: tu par to samaksāji.
  • Par skatītājiem nebija Kalves kunga rakstā. Toties tas bija pieminēts komentāros. Diezvai visi steidzās uz sabiedrisko transportu. Tiklīdz Linda sāka uz skatuves stāstīt, ka koncerts tuvojas nobeigumam un pateicās “sponsoriem”, tā “cheap seats” publika leca jau kājās un metās uz izeju paspēt stāvēt rindā uz garderobi. Tas nekas, ka tika nodziedātas vēl divas dziesmas un pēc tam ovāciju (vai arī scenārija – nav svarīgi) saukta, dziedātāja atkārtoja vēl papildus divas dziesmas.

Neskatoties uz slikto organizāciju ap koncertu un dažiem kaitinošiem efektiem koncerta laikā, nekas tā arī tieši neietekmēja spēlēto skaņu un dziedāto dziesmu kvalitāti. Var jau gudri cirst, ka viena dziesma bija labāka par otru un ka kāda nebija līmenī – viss ir atkarīgs, ko pats gaidi no koncerta. Man un draudzenei patika, nenožēlojam, ka aizgājām. Iesaiņojums, protams, nesmuks, bet saturs – labs. Paldies Lindai Leen par labo saturu!

4 komentāri »

  1. Paldies, Sandi, par rakstu! Sākšu ar to, ka raksts ir ļoti tehnisks, maksimāli distancējoties no emocijām, kas ir gluži pretēji tam kāds bija koncerts. Pirmās sajūtās pēc koncerta – satriecoši un spēcīgi, rada pēcgaršu, kas kādu laiku vēl neaizmirstas. Bija dažas nianses – piekrītu par “saving love” un “lonely girl” vārdu kopām, kas pārādījās pēc dziesmām. Neizpratu nozīmi un kontekstu (škiet, ka tāda nemaz nebija)un tieši tāpēc dažbrīd likās traucējoši. Un tomēr …uz kopējā koncerta fona tā būtu tikai trula piekasīšanās. Nepievērsu uzmanību arī daudzām tehniskām lietām, kas uzskaitītas rakstā, jo par visu svarīgkāk man likās izjust muzikālo sniegumu, kas patiešām bija to vērts. Kalves kunga rakstu izlasīju tūlīt pēc koncerta un pirmā doma bija : what !?! protams, viedokļi var dalīties, bet šeit vairāk bija jūtama principāla nevēlēšanās atzīt, ka koncerts bija labs un piesiešanās da jebkam.

    Komentārs by Laura — 2011-02-15 @ 23:17

  2. Njā… Iet uz šitādu aitu cirpēju koncertiem laikam būtu pēdējais, ko es pasaulē darītu. Bet nu katram savs, katram savs…
    P.S., kas būs tālāk? Andris Ērglis?

    Komentārs by Zandis — 2011-02-18 @ 0:49

    • Nevar jau visu laiku celt kultūras līmeni, sēžot pie šprotu burkas un simts gramiem dzimtenītes, reizēm ir jāiziet tautās apskatīties, kas jauns. Nākamais noteikti būs Normunds Rutuls!
      Un kad tu pēdējoreiz apcirpies?

      Komentārs by Sandis — 2011-02-18 @ 0:56

      • Tas bija nesen, bet es par to sīkāk nerunāšu, savādāk padomāsi, ka esmu lohs…

        Komentārs by Zandis — 2011-02-18 @ 11:30


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

Create a free website or blog at WordPress.com.

