Viedumu Vietne ar Sandi

2011-02-1

Black Swan

Filed under: Filmas — Sandis @ 23:13

“Ja es nebūtu tik ļoti nobijusies, tad varētu raudāt.” kāda skatītāja uzreiz pēc seansa.

Tā kā draudzenei ir vēlēšanās skatīties filmas, tad neilgā laika posmā jau trīsreiz esmu apmeklējis kinoteātri. Šoreiz gāju uz “Melno gulbi” ar Natāliju Portmani balstoties uz dalītām izjūtām. No vienas puses labas atsauksmes apkārt, no otras – divreiz redzēts treileris pirms divām iepriekšējām filmām. Tieši treileris bija tas, kas nosita manu vēlmi iet, jo tur redzētais man lika domāt – būs stāsts par balerīnu, kas ļoti grib kļūt par galveno, bet viņai nepietiek spējas un tad vēl uzrodas ļaunās konkurentes. Komplimenti treilera veidotājiem, ka spēj pasniegt pavisam citu stāstu īstā vietā, samontējot to no īstās filmas fragmentiem.

Atšķirībā no trāpīgā kādas skatītājas komentāra, pēc filmas beigām man negribējās raudāt. Man drīzāk bija pārsteiguma izsauciens “Ko?” un smadzeņu šūnas cītīgi pārkārtoja visu līdz šim zināmo informāciju jaunā gaismā. IMDB filma ir marķēta kā drāma, fantāzija. Zinat, kas tiek marķētas kategorijā fantāzija? Pasaku un animācijas filmas. Taču es nevaru iedomāties trāpīgāku apzīmējumu kategorijai, kurā šai filmai ir jābūt. Tikai trūkst vēl arī trešā un ceturtā kategorija – šausmu filma un trilleris.

Es negribu atstāstīt saturu, jo es šaubos, vai Tu skatoties šo pašu filmu, izcelsi tieši tās pašas alegorijas un pavedienus, ko es, taču, ja es rezumētu, ka esmu redzējis “ciešanas un mokas skaistuma dēļ”, tad tas būtu diezgan barbarisks apzīmējums šai filmai. Drīzāk ģenialitāti un trakomāju šķir tikai viens solis.

Filma ir satriecoša. Intriģējoša. Iespaidojoša. Unikāla. Dziļa. Ir milzīgs vizuālās informācijas klāsts un ir arī milzīgs domājošās daļas apjoms. Mana draudzene izteicās, ka ko tik iespaidīgu nav redzējusi pēdējos gados. Daudzas no filmas ainām likās traucējoši šausmīgas, daudzas no ainām bija skaistas, daudzas no ainām bija grūti izsakāmas bez konteksta. Es tagad palasīju IMDB atsauksmes, tur arī cilvēkiem trūkst vārdu, lai aprakstītu ko sakarīgu.

Filma noteikti ir ap, ja ne tieši tajā kategorijā, ko sauc par kino mākslas klasiku. Domāju, ka tā ir iespaidīgi atšķirīga.

Vērtēju ar pīrāgu grozu. Es domāju, ka, ja skatīsies, tad Tev arī nebūs vienaldzīgi un garlaicīgi. Tikai Tev jābūt gatavībā to redzēt, jo redzamais var krietni pārsniegt Tavus priekšstatus par gaidāmo.

3 komentāri »

  1. Jā, tieši tā, filma ir iespaidīga. Vislabākais apzīmējums, ko esmu dzirdējusi – “skaista šausmu filma”. Brīžiem no ekrāna šausmām gribas aizvērt acis, savukārt citu brīdi – acis žilbst no skaistuma, kas ir tavā priekšā. Portmane par lomu ir nominēta Oskaram, ceru, ka arī dabūs, jo ir godam nopelnījusi.

    Komentārs by Laura — 2011-02-1 @ 23:48

  2. Filmu neesmu redzejis tiesi deel trailera redzesanas, bet sis apskats liek noskatities. Lieliski uzrakstiits.

    Komentārs by Signis — 2011-02-2 @ 0:10

  3. Njā, es gan neesmu tāds aita un uz kino neeju…

    Komentārs by Zandis — 2011-02-4 @ 21:22


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

WordPress.com blogs.

