Viedumu Vietne ar Sandi

2010-07-29

Autobuss ilgdzīvotājs

Filed under: Sadzīve — Sandis @ 0:24

Iekš nekur.lv uzdūros boot.lv rakstam, kas noteikti ir vienkārši pārpublicēts no kāda ārzemju resursa. Tajā minētā informācija mani aicināja pameklēt, vai nav pieejama plašāka informācija par šo gadījumu.

Pati ziņa: 27.07.2010. ap plkst 15:00 Wilmersdorfas iekšpilsētā (daļā no Berlīnes) uz Hohenzollerndamm ielas Vācijas policisti pamanīja braucam autobusu, kuram vizuāli bija redzami dažādi defekti. Apturot transporta līdzekli tika konstatēts, ka tā riepas ir nodilušas līdz karkasam, autobusa karkasa stiprinājumi ir sarūsējuši, bremzes pilnībā salūzušas un priekšējais vējstikls ieplīsis. Bagāžas nodalījumā tika atrasta uzstādīta papildus degvielas tverne. Autobusā atradās tikai tā vadītājs, kas tika izsēdināts no autobusa, bet autobuss konfiscēts kā nederīgs braukšanai kopējā ceļu satiksmē. Autobusa odometrs rādījis 1,8 miljonu kilometru nobraukumu.
Ņemts no oficiālā policijas ziņojuma.

Dažādos ziņu avotos figurē arī bilde, kas parakstīta kā “policijas publicēta”:

Man, diemžēl, neizdevās atrast apstiprinājumu, ka bilde atbilst īstajai, bet, ja reiz yahoo, france24 un msn uzskata to par korektu, tad kāpēc gan nē.

Var pamanīt ka uz autobusa sāna ir rakstīts ”Mārītes”. Mazliet gūgles un… Ceļojumu birojs “Mārītes” – http://www.maritesas.lv. Apskatamies viņu galerijā un… ceļojumā uz Norvēģiju ir skaisti saskatāms ļoti ļoti līdzīgs sānu skats: http://www.maritesas.lv/bilde.php?bilde=3-Norv5.jpg&izmers=html.

Vēl labāk, ir pat speciāla autobusa īrēšanas lapa: http://www.maritesas.lv/?lapa=jaunumi&apakslapa=3. Minēts 75 vietu autobuss Setra.

Vai tas ir ceļojumu biroja “Mārītes” autobuss vai nav, tomēr ļoti interesanti, ka dažiem bizness vēl arvien iet uz priekšu ar salauztu autobusu. Nobraukums tad būtu štrunts, jo motorus jau var mainīt utt., bet, ja pasažieru autobusam nav kārtībā bremzes un tas viss ir izrūsējis, tad vajadzētu tā kā mazliet cieņas pret klientiem un nomainīt autobusu.

Interesanti, kas notika ar 67 “pasažieriem” – vai viņi sagaidīja kādu ziņu no tūrisma kompānijas un, kas notika, kad viņi uzzināja, ka autobuss vairs neatbrauks?😀 Šis gadījums gan tapa slavens ar savu priecīgo faktu – 1.8 miljoni kilometru ir tik liels attālums kā divreiz veikts ceļojums uz mēnesi un atpakaļ vai arī ~45 reizes apbraukt apkārt zemeslodei.

Pievienots 29.07.2010. 20:30:
Acīgs lasītājs ir norādījis linku šodien publicētu Latvijas pārstāvja versiju par notikušo. Drūmi, bet viņaprāt Vācijas policija taisa šovu un autobuss esot pilnīgi normālā kārtībā. Par rezerves bāku gan kungs neko nemin.

Tiesa, turpat komentāros var atrast jau atrastu saiti uz Vācijas lapu ar “šova” fotogrāfijām rakstā “Vācijas policija aptur šrotu uz riteņiem”. Pavērojot bildes, pievērsu uzmanību, ka pirmajā attēlā vēl bez galīgi sapuvušās “kastes” pie priekšējiem riteņiem, tikpat interesanti izskatās arī priekšējā autobusa riepa. Protektora rievas nav redzamas, ārmalā riepa jau sākusi ārdīties nost. Tas, ka ar āmuru var izberzt bleķī caurumu arī neliecina par labu stāvokli. Pēdējā attēlā laikam tā nav tā rezerves bāka, bet gan tie ir akumulatori, arī ierūsējuši.

Visbeidzot – kāds motīvs Vācijas policijai konfiscēt autobusus? Citāts “Īpaši autobusi no Austrumeiropas Vācijas policijai esot kā medusmaize” – tā arī neko nepasaka, ko gan Vācijas policija iesāk ar tik veciem autobusiem? Liek sodus, pārdod melnajā tirgū? Klaja spekulācija, drīzāk gan cilvēki, kas atļāvuši braukt par autobāni ar labu ātrumu rūpējas, lai tie, kas brauktu, brauktu ar automašīnām, kas spēj izturēt slodzi. It sevišķi, ja pārvadā 70 cilvēkus. Tas nav privāts transports, tas ir pakalpojuma sniedzējs. Ja Vācijā avarētu autobuss un ciestu vairāki desmiti cilvēku, tad Vācijas policija un tēls slikti izskatītos – lūk arī motīvs konfiscēt autobusu, kas ir sliktā tehniskā stāvoklī. Rakstā tiek piesaukts arī, ka neviens nav veicis tehnisko ekspertīzi līdz pat šodienai – manā skatījumā aprobežota birokrātiska prāta murgi: ja autobusam ir acīm redzami defekti, tad policija rīkojās pilnīgi pareizi apturot riskantā braucamrīka tālāku ceļu, nepieaicinot sertificētu ekspertu, kas izsniegtu tehniskās apskates veidlapu.

Autobuss acīmredzot ir no Liepājas. Nevar būt, ka viena gada laikā autobuss tā sarūsējis. CSDD nav jāpamana šādi defekti?

2 komentāri »

  1. Ja izdotos noskaidrot aizturētā autobusa valsts reģistrācijas numuru, tad varētu paskatīties tehniskās apskates rezultātus (CSDD reģistrēto lietotāju lapā tāda funkcija ir ikkatram pieejama).

    Komentārs by Kaspars Foigts — 2010-07-30 @ 9:22


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

WordPress.com blogs.

%d bloggers like this: