Viedumu Vietne ar Sandi

2010-04-21

Agrāk pārdevu VW Bora!

Filed under: Sadzīve — Sandis @ 0:25

Edit: Pārdots 😉 Pārējais raksts – vēsturei.

Esmu nonācis pie domas, ka jāpārdod savs auto. Uz to mani ir vedinājušas vairākas pēdējā laika pozitīvās pārmaiņas. Ietveroties šajos pārmaiņu viļņos, radās vēlēšanās nomainīt automašīnu. Iespējams, ka tas ir traki, bet es gribu jaunu aksesuāru, lai dzīve būtu vēl interesantāka. 🙂

This slideshow requires JavaScript.


VW Bora manā īpašumā tūlīt būs 3 gadus. Dzimusi 1999. gadā (vecums: 11 gadi). Iepriekš atradusies Nīderlandē, kur zemu lidojusi pa automaģistrālēm. 2.0 motors ēd ~7.5 litrus 95E, ja brauc uz ~90km/h. Četras durvis, piecas sēdvietas. Pietiekami liels sedana bagažnieks, cinkota virsbūve. Navigācijas iekārta, lietie diski, āķis. Ērti
sēdekļi, stilīgi agresīvs pulksteņu paneļa apgaismojums. Iegādājos ar 170tk km nobraukumu, tagad ir par 30tk vairāk. 3 gadu kopdzīves līkloči ir pierādījuši, ka Bora ir ļoti laba un ārkārtīgi uzticama partnere braukšanas jomā.

Tagad konkrētāk par plusiem un mīnusiem pēc maniem subjektīvajiem ieskatiem.

Automašīnas plusi:

– Āķis

Lai aizmugurējie nebāztos virsū. Piekabi gan nav nācies vilkt.

– Navigācija

Ikviens, kas ir iekāpis manā auto, vispirms izsaka jautājumu “kas tas par lielo ekrānu”. Pazīstams mehāniķis izteicās, ka šādas iekārtas normālos VW neliekot, jo tas esot biezo pričendālis. Praktiski gan es to izmantoju tikai kā radio, jo nepieciešams karšu disks. Esmu pāris variantus “novilcis”, bet neviens no tiem nav strādājis. Salonā ir iemontēts arī gps uztvērējs un nojaušu, ka ierīce ir pilnīgi
funkcionāla. Esmu painteresējies arī cik maksā oficiālie diski – 150
lati. Prestiža lieta, kas noteikti ceļ auto vērtību!

– Lietie diski

Mana meitene izsakās, ka auto bez lietajiem diskiem ir neglīts auto. Tāda nu ir tā dzīves patiesība, ja gribi izpatikt meitenēm. Lielākajai daļai Boru, ko esmu redzējis, ir parastie diski. Tos, protams, var arī nomainīt, bet tā ir fīča, ja nāk līdzi jau sākumā un nav nekas pašam jādara vai jāiegulda.

– TA uz nākamo gadu

Samaksāts ceļu nodoklis, izieta tehniskā apskate, veselu gadu varēs braukt bez raizēm.

– 2.0 motors

Salīdzinot ar citām Borām, 2.0 motors ir reta parādība. Lielākoties ir 1.6 motora variants. Tāpēc mana Bora uzskatāma par jaudīgāku, nekā vidēji ir tirgū! P.S. Atskaitot dažus tjūnētus golfus un nervozus tipiņus, Bora uzrāvienā ieliek standarta auto. Arī tādiem, kas apzināti uzsāk ātri braukt.

– Ļoti labs vispārējais tehniskais stāvoklis

Ir cilvēki, kas nobrauc savu auto līdz kliņķim un tad mēģina to pārdot. Esmu ieguldījis šajā automašīnā, lai tā būtu normālā tehniskā stāvoklī. Minimāli, ar automašīnu ir regulāri braukts un tā ir pietiekami bieži mazgāta. Maksimāli, servisi ir apciemoti arī pie minimālām sūdzībām un potenciāli graujošākie defekti ir laicīgi
novērsti. Man patīk, ja mans auto ir kārtībā!

– Drošība (signalizācija un vēl viena fīča)

Pagaidām neesmu apzagts (tfu tfu tfu) un man arī nav izsisti logi. Arī navigācijas iekārtu nav mēģināts zagt, jo to nevar tāpat vien izvilkt un pārdot. Auto ir aprīkots arī ar dažādiem drošības pasākumiem, kas nākamajam saimniekam ļaus gulēt mazliet mierīgāk.

– Viegla un ērta braukšana

Visi, kas ir braukuši ar manu auto ir atzinuši, ka tas ir savādāk. Daži pat atzinuši tieši, ka tas ir “vieglāk” un “ērtāk”. No manas izpratnes skatoties, auto ir labs sajūgs, tā pārslēgšana un bremžu sistēma. Iesēžoties citos auto, man traucē, ja braukšana nav tik viegla un ērta, kā Borai. Protams, ja esi pieradis pie mazāk kā desmit gadus veciem auto, drošvien, nebūs atšķirība.

– Normāls rezerves ritenis (hey, jāuzskaita visas fīčas 🙂 )

Ar normālu disku un pietiekami labu riepu, ar ko nav jādomā par nekavējošu servisa apmeklējumu.

Mīnusi:

– ABS

Man pašam kremt, ka šo te lietu es neesmu pats novedis līdz salabošanai, bet tas ir tikai tāpēc, ka neuzskatu, ka piedāvātā cena par minēto detaļu bija (varbūt vēl ir) adekvāta. Decembrī saplīsa ABS vadības un kontroles bloks un nav cita veida kā vien to nomainīt. Esmu jau VW centrā noskaidrojis kādas tieši detaļas man ir nepieciešamas un ka jaunas maksā kopā 1300 latus (par to var nopirkt citu Boru drīzāk). Lietots variants tika piedāvāts par 200 latiem, kas arī šķiet pārāk
sālīti, jo Vācijā tādas pārdodot arī par 120 eur. Diemžēl es neesmu atradis kādu no kā Vācijā nopirkt tādu lietotu detaļu. Nākamajam saimniekam iedošu detaļu numurus, varbūt viņam veiksies labāk. Jāpiemin, ka ABS trūkums nekādā veidā neietekmē braukšanu nedz arī ko bojā. Ši ekstra vienkārši ir atslēgta. Ja ir cilvēki, kuriem pa visu varu vajag ABS, tad ņemiet to vērā. Personīgi, es braucu pietiekami
uzmanīgi, lai ziemā nenāktos strauji bremzēt.

Vēlos 2800 Ls. Uzstādot šo cenu, esmu iepazinies ar ss.lv tirgus situāciju un secinu, ka automašīnas, kas lētākas par 2200 ls pat attēlā satur kādus pamanāmus defektus, kas pie iepazīšanās tuvāk varētu pārvērsties lielākā bēdu lejā. Savukārt automašīnas virs 3000 pārstāv jaunāku gadu automašīnu piedāvājumu. Ja kādam ir kāds konkrētāks piedāvājuma priekšlikums ar argumentu, kāpēc vajadzētu savādāku cenu, esmu gatavs uzklausīt piedāvājumu. Tel: 26492469.

19 komentāri »

  1. es gan teiktu, ka virsbūve varbūt ir cinkota… hromu tur neredzu.

    Komentārs no kk — 2010-04-21 @ 8:47

  2. Man pat 1997 gada 2.5 Vectra (automāts) ēd mazāk uz šosejas 🙂 Bet parasti jau cilvēkiem interesē pilsētas patēriņš, kuru te nemanu jeb tie ~90 ir pilsētā? 😀

    P.S. neesmu potenciālais pircējs 😉 tik paburkšķu

    Komentārs no Gross — 2010-04-21 @ 10:05

    • pilsētas patēriņš varētu būt 8-8.5, lai gan tas, kā zināms, stipri variē atkarībā no satiksmes un maršruta.

      Komentārs no Sandis — 2010-04-21 @ 10:58

  3. ļoti smuks autiņš , esmu par VW 🙂

    Komentārs no linda — 2010-04-22 @ 21:15

  4. Kāds ir tās detaļas numurs?

    Komentārs no MrSmith — 2010-04-24 @ 20:20

    • “Detaļas” skaitās divas, bet tās ir kā viens vesels – tās nepārdod atsevišķi:
      ABS Hidraulika
      1J0698217A
      ABS Vadības bloks
      1J0907375E

      Komentārs no Sandis — 2010-04-24 @ 20:26

  5. http://shop.ebay.de/i.html?_nkw=1J0907379H&_sacat=0&_trksid=p3286.m270.l1313&_dmpt=Autoteile_Zubeh%C3%83%C2%B6r&_odkw=1J0698217A&_osacat=0&bkBtn= vajag tikai noskaidrot, vai 379H ir savietojams ar Tavējo. 375E atradu lētākais pa kādiem 250 EUR.

    Komentārs no MrSmith — 2010-04-25 @ 8:36

    • Paldies par linku, bet, manuprāt, nav savietojams. Tur ir katram burtam pretī konkrētu fīču kombinācija (ABS+EDR, ABS pliks, ABS+vēl kautkas…) un man izteica brīdinājumu, ka jāatrod tieši precīzi atbilstoša ierīce vai arī būs problēmas (iespējams, nevarēs pieslēgt, kāda no pamatfunkcijām var nestrādāt tāpat…).

      Pēc šitā manuāļa http://pics.tdiclub.com/data/500/A4.pdf, borai ir derīgas šādas detaļas:
      Hidrauliskā ABS vienība
      1J0 698 217 A – ar elektrisko “diff’ll lock”
      1J0 698 117 C – bez elektriskā “diff’ll lock” (+ iespējams, ka dokumentā ir drukas kļūda un tas ir 217 C)
      ABS kontroles vienība
      1J0 907 375 AE – (priekš 217 A) ar traction control
      1J0 907 375 E – (priekš 217 A) bez traction control
      1J0 907 375 N – (priekš 117 C)

      Ir vēl arī 1C0 907 375 J, bet tas ir Borām no 2001. gada. Sekojoši, man vajag ar “diff’ll lock” un bez traction control. Tā kā 375 ir paplašinājums vienam no 217, tad, skatoties, kur ir 375 E, vajadzētu pretī būt derīgai hidraulikai. Tajos ebay variantos, vienam, piemēram, ir uzmontēta 1J0614217A hidraulika. Hvz vai tas der.

      Komentārs no Sandis — 2010-04-25 @ 13:37

      • Radās doma meklēt 1J0 907 375 E un mēģināt pārskrūvēt tam hidrauliku no esošā varianta, jo, manuprāt, ticamāk ir, ka kontroles vienība ir vainīga (jo nereaģēja uz ārējās konsoles statusa pieprasījumiem un hidraulika ir tikai mehāniska vienība).

        Komentārs no Sandis — 2010-04-25 @ 15:51

  6. Normāls golfs. Īstenībā laikam tā arī ir, ka katrs savu lūžņu kaudzi nosauks par labāku par vidēju ierindas auto.

    Bet es ne par to gribēju. Es gribēju prasīt, kas tā par modi ir krāsot numurus ciet. Ja es redzu aizkrāsotus numurus, man uzreiz rodas aizdomas par kaut kādiem ntajiem saimniekiem un tā.

    Komentārs no Zandis — 2010-05-5 @ 16:21

    • 4. golfs, precīzāk.

      Tādu modi ss’ā noskatījos. Ja ir interese, varu iedot numuru un pārbaudi CSDD. 🙂

      Btw, laižu cenu zemē līdz 2600.

      Komentārs no Sandis — 2010-05-5 @ 20:49

      • Nēnē, es jau nu toč nebūšu tas, kam tu savu mēslu iesmērēsi.

        Komentārs no Zandis — 2010-05-6 @ 9:58

  7. Vēl aizmirsi pieminēt saplīsušu priekšējo stiklu.. Un kas vispār par sviestu ar cenas zemināšanu – ja reiz esi noteicis savu cenu, tad turies pie tās! Fail!

    Komentārs no OreMan — 2010-05-16 @ 21:17

    • Nekāda ieplīsušā priekšas stikla nav, kādas vielas tu pīpē? Cenas zemināšana notiek, jo mērķis jau ir pārdot, nevis demonstrēt cik dārga ir mana mašīna.

      Komentārs no Sandis — 2010-05-16 @ 21:19

  8. Man ir 99 gada bora universālis – ar navigāciju, kruīzkontroli, klimata kontroli, 6-pakāpju kārbu, elektriski nolokāmiem spoguļiem, LED lukturiem, elektriski regulējamiem sēdekļiem utt.

    Nomainīts:
    – sajūga komplekts ar divmastnieku;
    – piekare sakārtota;
    – lielā apkope uztaisīta, siksnas ar ruļļiem nomainītas utt.

    2 kompl. lietie diski 225/45/R17 (Oettinger) un 195/65/R15 (VW-Audi)

    Gribu par šo auto 5000 LVL

    Pircējs atradīsies? 🙂

    Komentārs no Yash — 2011-09-1 @ 15:19

    • 5000ls ir pa daudz, turklāt, kam vajag tik daudz tos lieto disku komplektus rezervē?

      reālāk ap 2300ls (+/- 500 ls).

      Komentārs no Sandis — 2011-09-16 @ 23:38

  9. Aizmirsu pateikt ka 1.9 TDI, 115ZS

    Komentārs no Yash — 2011-09-1 @ 15:20

  10. gaidu piedāvājumus – noskrējiens 182k šobrīd

    Komentārs no Yash — 2011-09-1 @ 15:21


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a reply to Sandis Atcelt atbildi

Veidojiet bezmaksas vietni vai emuāru vietnē WordPress.com.