Viedumu Vietne ar Sandi

2010-04-14

Jaunas autobusu joslas

Filed under: Sadzīve — Sandis @ 1:39

Nevaru vien beigt lamāties par autobusu joslām, kas ir uz Raiņa bulvāra no Arhitektu ielas līdz 13. janvāra ielai un uz Merķeļa ielas no Arhitektu ielas līdz Brīvības bulvārim. Raiņa bulvārī autobusu josla pamatā ir tukša, bet paši autobusi-trolejbusi bāžas iekšā atlikušajā visiem pieejamajā joslā, lai varētu tikt uz savām pieturām, kas ir izvietotas trijās joslās pie 13. janvāra ielas.

Uz Merķeļa ielas nevar normāli veikt labo pagriezienu uz Tērbatas ielu, jo autobusu joslas zīme vēl stāv kādus 50 metrus pirms krustojuma ar Brīvības bulvāri un, ja brauc pēc noteikumiem, iespraukties labējā joslā nebremzējot satiksmi otrajā joslā, nav iespējams. Neviens sūda autobuss, taksometrs, taksobuss un pārkāpējs, kas jau sen ir iebraucis autobusu joslā, priekšroku nedos un tā varēsi stāvēt vairākus luksofora signālus.

Protams, ka šādas joslas ir devušas sabiedriskā transporta paātrinājumu, tikai žēl, ka dažas sliktas plānošanas nianses un sabiedriskā transporta vadītāju zemā kultūra un pieklājība pamatīgi zāģē citiem vadītājiem (kā dēļ tad arī rodas sastrēgumi, jo, redz, jāpalaiž resnie zilie sūdi).

Tagad lasu jaunus šausmu stāstus. Līdz 1. septembrim būs vēl divas jaunas sabiedriskā transporta joslas. Viena būs Teikā Brīvības ielā no Lielvārdes ielas līdz Struktoru ielai un atpakaļ, bet otra būs Maskavas ielā no Dienvidu tilta līdz Plostu ielai uz Rumbulas pusi.

Manuprāt, abas šīs vietas varētu iztikt bez kādas tur satiksmi kavējošas sabiedriskā transporta joslas, ja pieminēto ielu malās vienkārši novietotu zīmes “Apstāties un stāvēt aizliegts”. Cik zinu, tad lielākā problēma šīm vietām ir ielas malās stāvošās automašīnas, kā rezultātā, piemēram, pie Lielvārdes ielas automašīnām ir jāpārkārtojas no 1. un 2. joslas uz 2. un 3. joslu. Sabiedriskajiem pietura ir 1. joslā, tāpēc viņi visu laiku tur čakarējas, ja kāds neviec šo piespiedu pārkārtošanos un rullē pa 2. joslu kā rullējis. Ieviešot sabiedriskā transporta joslu, būtībā tiek izdarīts tas pats, kas uzstādot apstāšanās aizlieguma zīmes, tikai iztērējot vairāk krāsas, vairāk zīmju, atņemot plūsmu vairākumam vadītāju un neuzlabojot kopējo satiksmes plūsmu, jo autobusi pēc savas superjoslas atdursies pret nākamajiem malā stāvētājiem.

Varu derēt, ka identiska situācija ir Maskavas ielā.

7 komentāri »

  1. Pag, vai tad Brīvības ielas malā tur vēl joprojām var stāvēt? Man liekas, ka jau sen sen vairs nevar..

    Komentārs by OreMan — 2010-04-14 @ 10:46

  2. Nu bet taču vajag braukt pa tām joslām un, ja nu gadījumā TĀ neveicas un bija KONTROLE, tad vajag visu noliegt.

    Bet pa sarkanām gaismām un ātrumu pārsniegt gan nevajag.

    Komentārs by Zandis — 2010-04-14 @ 21:32

  3. Nu ja, tu jau neesi stulbs.🙂

    Komentārs by Zandis — 2010-04-17 @ 8:32

  4. Par teiku kā reizi gadījies to mazāk novērot, bet Maskavas ielā par auto stāvēšanu malās ir visa taisnība. No otras puses, Maskavas ielā tai posmā līdz Prūšu ielai ir kaudze veikalu – kvartāls ir visi garš un, ja uzliktu stāvēšanas aizliegumu, tie veikali vēl vairāk peļņu pzaudētu.

    Komentārs by Agzas — 2010-04-17 @ 17:51


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

WordPress.com blogs.

%d bloggers like this: