Viedumu Vietne ar Sandi

2009-12-7

Valsts iepirks 160 jaunus fotoradarus

Filed under: Nekategorizēts — Sandis @ 21:09

Turklāt neieguldot ne santīma no valsts budžeta. “Radarus iegādāšoties un uzstādīšot privāts uzņēmējs, kurš ieguldīto atpelnīs no iekasētajām soda naudām.”

Tātad, ja es pareizi saprotu, valsts deleģēs savas pilnvaras soda naudu iekasēšanā privātai personai, kuras vienīgā motivācija piedalīties šādā projektā ir peļņa? Kā tad valsts mērķi uzlabot satiksmes drošību?

“cik liela daļa no tā paliks valstij un cik uzņēmējam, pagaidām atklāts netiek — tas esot atkarīgs no pašu uzņēmēju piedāvājuma” – augsne korupcijai. Valsts neuzstāda prasības, uzskata, ka privātpersonas var tirgoties par peļņas apjomiem. Vai Latvija ir vienīgā valsts, kura deklarē, ka viens no tās atklātā biznesa veidiem ir soda naudu iekasēšana no autovadītājiem? Vai nebūtu tad lētāk un izdevīgāk piedāvāt pārņemt arī ceļu policijas inspektoru pienākumus privātajām personām? Tas būs tieši tikpat identiski – privātas personas uzņemsies izpildvaras soģa varu.

“Radari tiks izvietoti tur, kur norādīs Ceļu satiksmes drošības direkcija un Ceļu policija” (Iekšlietu ministrijas valsts sekretāra vietniece Ilze Pētersone) pret “pretendenti .. nodrošinās radaru uzstādīšanu un apkopi” – vai kāds pārbaudīs, vai “pretendenti” radarus uzstāda korekti, nevis tā, lai tie noķertu pēc iespējas vairāk autovadītāju? Ceļu policistiem neesot laika tvarstīt ātrumpārkāpējus, tāpēc viņi diezvai to darīs. Vai tiek arī deklarēts, ka pietiekami neapzinīgs autovadītājs ar zagtu automašīnu tagad varēs vālēt cik vien ātri gribēs?

Rādās, ka vēl kādam ir līdzīgas domas.

10 komentāri »

  1. Šajā rakstā pilnīgi kliedzoši skan viss ir slikti…

    Ja tik ļoti tiešām vēlies sekot līdzi, tad tajā brīdī, kad būs izsludināts atklāts konkurss – izņem iepirkuma nolikumu (var būt jāsamaksā) un varēsi izanalizēt, kas tad īsti tiek iegādāts un ar kādiem nosacījumiem. Visticamāk, kvalitatīvajā vērtējumā tiks doti punkti par to, cik % no iekasētās naudas saņem valsts.

    Kas skar radaru izvietošanu, tad, manuprāt, CP nevajadzētu būt nekādai kontrolei par to, kur tiek novietoti radari – visi CSNg informācija ir CSDD rīcībā un vajadzētu vadīties tikai no tās.

    Komentārs by MrSmith — 2009-12-7 @ 22:24

    • Bet tas ir slikti, jo valsts atdod savas sodīšanas tiesības privātām personām! Iedomājies, ja tev ir tiesības lemt kurš ir apvainojams un kurš nav! Visi dati par ātrumpārkāpējiem ies caur privātu personu rokām, kuri nav devuši zvērestu kalpot valstij – viņiem ir tikai līgums, no kura tiek sagaidīta peļņa.

      Komentārs by Sandis — 2009-12-8 @ 1:08

      • Manuprāt, privātpersonas tikai konstatēts pārkāpumu, sodīs tomēr valsts🙂

        Par ātrumpārkāpēju datiem – varbūt, ka tā arī būs, varbūt privātpersonas apstrādā tikai datus tādā pakāpē, ka nodod, ka transportlīdzeklis ar numuru tādu ir braucis ar tādu ātrumu tādā vietā. Protokolus taču paraksta kāda amatpersona. Nav pietiekams pārkāpēju skaits – nav peļņas🙂

        Komentārs by MrSmith — 2009-12-9 @ 20:33

  2. Nu jau 160? Njā, nesen bija runa par simtu, laikam tagad visam pielieto koeficientu 1,6.. Cerams, ka drīz kilometra vietā pie mums nebūs jūdze..

    Komentārs by OreMan — 2009-12-8 @ 14:15

  3. Man tev ir divi vārdi sakāmi: ko tu te kunksti tajā sakarā?
    Es nesaprotu, kādas ir tavas problēmas. Kāds ar varu spiež uz pedāļa? Un nevajag man tagad dirst, ka pārkāpt sanāk pilnīgi nejauši. Tu taču zini, par ko esi parakstījies apmaiņā pret tiesībām piedalīties ceļu satiksmē Latvijā? Man liekas, visā ceļu satiksmes melnajā statistikā esi vainīgs tu un visi pārējie parazīti, kas pohujā pārkāpj to, par ko parakstījušies un pēctam, lai izpistu santīmus, mēģina atrast kaut kādus neesošus ISO sertifikātus, pēc kuriem varētu piepisties, ka “radaram kļūda ir nevis 3 KM/h, bet 5 KM/h”. Taču pārkāp savas tiesības, bet nahuj kunkstēt, ka sliktie onkuļi liek par to tev maksāt. Es arī vakardien uz salu tilta pohujā skrējos ar vienu angli ar +60, lai tikai pēctam pie sevis pasmīnētu, ka mans sieviešu auto ir krutāks (tā taču viņus mēra, ja), nekā viņa voyageris. Bet es taču pēctam, kad (ja) menti man atņemtu tiesības vadīt auto, nerakstītu blogā, ka jebal, stulbie menti, bļe sukas psc ko viņi iedomājas, noņēma tiesības😦.
    Vai arī, ja tad, kad būtu nošķaidījis sevi un vēl kādu, kurš pēctam rehabilitētos 6 mēnešus no galvaskausa lūzuma, es taču nerakstītu, ka jebal, stulbie pidarasti nahuj uzlika man sliktas riepas. Nē?
    Tieši otrādāk, fotoradarus vajag vēl vairāk. Es (un visticamāk arī lielākā daļa pārējo bandīšu) tak tur nekad nebūtu darījis 130, ja zinātu, ka nevis “citreiz viņi tur stāv”, bet gan “visticamāk tur ir radars”. Sajuti satiksmes drošības uzlabojumu? O jā, un kā vēl sajuti. Man prieks par tevi, parazīt.

    Jāatzīst gan, ka vienreiz es mēģināju uzpirkt ceļu satiksmes inspektoru, bet sajutos neomolīgi un pēctam rādījās murgi.😦

    Komentārs by Zandis — 2009-12-8 @ 21:54

    • Diemžēl šis komentārs ir augstākā līmenī, nekā mana saprašana.

      Komentārs by Sandis — 2009-12-9 @ 10:04

      • Jā.
        Lai neaizmristos, es tavu saprašanu uzliku uz papīra: http://zandis.iists.it/bildes/pa_limeniem.jpg

        Komentārs by Zandis — 2009-12-9 @ 10:50

      • Pulkstenis noregulēts uz anglisko AM/PM, security ikona ziņo, ka kautkas pietrūkst… un vēl izmanto MS Paint…

        Jau n-to (vairāk kā 10-to) reizi pārlasot, secinu, ka diezgan virspusēji iepazinies ar manis rakstīto materiālu. Nerakstu ne pret radaru ieviešanu, ne par kasīšanos ar valsti par sodu atcelšanu. Tikai sākot ar trešo rindkopu beidzot parādās teikumi, ka fotoradarus vajag vēl vairāk (lai arī par radaru apjomu nerakstīju), jo tas uzlabos satiksmes drošību ar to, ka cilvēki baidīsies.

        Savu aprakstu un diskusiju es vēršu uz to, ka valsts atdod savas sodīšanas pilnvaras privātām personām, kas man šķiet nepieļaujami. Ja mani soda valsts organizētā CP, tad teorētiski mani soda organizācija, kuras mērķis ir satiksmes drošība. Ja mani soda Jāņa Bērziņa firma, tad tas ir kā brīvais algotnis, kuru interesē nauda. Sliktie “parazīti” var aiziet pie Jāņa Bērziņa un sarunāt, lai pa summu x uz laiku y iedod pilnvaru braukt cik ātri vien grib (iespējamā primitīvā versija).

        Komentārs by Sandis — 2009-12-9 @ 11:38

      • Nu, nebūs tā, ka sliktie onkuļi sūtīs tev kvītis par neeksistējošiem pārkāpumiem. Jautājums ir, ko tu uzskati par pārkāpumu. Ja viens kilometrs virs atļautā braukšanas ātruma tavā skatījumā nav pārkāpums, tās ir tavas problēmas, nevis sistēmas.

        Un kāda vaina paintam? Es viņu jau desmit gadus lietoju (man ir 21) un neredzu iemeslu nelietot arī turpmāk.
        Ar security arī viss ir pareizi (tur kaut kādi mazsvarīgi updeiti gaida rindā uz instalēšanu).

        Komentārs by Zandis — 2009-12-9 @ 11:50

  4. kas par šedevru Zandim izdevies😀😀😀 nereāli 😀

    Komentārs by laura — 2009-12-9 @ 14:45


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

WordPress.com blogs.

