Viedumu Vietne ar Sandi

2009-05-29

Randoms Extreme

Filed under: Tech — Sandis @ 8:27

Cik daudz no jums ir sastapušies ar problēmu, ka ģenerētais randoms nav gana randomīgs? Galu galā to ģenerē dators pēc noteikta algoritma, bieži pēc esošā laika vērtības. Šis algoritms, pat ar iekļautiem dažādiem izpildes veidiem, nesniedz gandarījumu, ka randoma ģenerētais skaitlis patiešām ir randoms.

Skots (vārds, nevis tautība) vada lapu “GamesByEmail”, kur caur e-pastu tiek spēlētas dažādas spēles, piemēram, Bekgemons, Riska klons Gambit, Axis & Allies klons W.W.II. Visās šajās tradicionālajās galda spēlēs eksistē viens nezināmais faktors – maģiskie cipari, ko spēlētājs uzmet ar kauliņu. Datorikā šo kauliņu metienu aizstāj ar randoma skaitļa ģenerēšanu.

Diemžēl Skots nonāca pie secinājuma, ka viņam pieejamie randomi nav gana randomīgi – viņa lapas spēlmaņi esot izanalizējuši, ka randoma ģenerētie skaitļi bieži atkārtojoties.

Tāpēc šobrīd Skots ir radījis ko vairāk par Randomu. Viņš ir radījis ekstrēmo randoma ģeneratoru jeb “Dice-o-matic”. Tā ir automatizēta sistēma spēļu kauliņu mešanai. Milzīgs skapis ir aprīkots ar slīdošo lentu, kas ceļ metamos kauliņus no skapja apakšas uz augšu, tur izgāž un metamie kauliņi ripo pa reni uz leju. Kad slīdošā lenta ceļ metamos kauliņus uz augšu, tiek nofotografēta esošā kauliņu kombinācija, tiek atpazīti uzmestie skaitļi un nosūtīti uz spēļu serveri. Rezultātā spēļu serverī uzmestie metamie kauliņi ir reālās dzīves randoma rezultāts. Minētā ierīce spēj ģenerēt 1330000 metamo kauliņu skaitļu dienā. Ierīce gan netiek izmantota nepārtraukti, jo stundas laikā nepieciešami aptuveni 200000 izmesto metamo kauliņu, tāpēc ierīce pēc miljona savākšanas izslēdzas un atkal ieslēdzas, kad ir vajadzīga. Rezultātā katru dienu ierīce strādā tikai 1,5 stundas.

Šo randoma ģeneratoru var apskatīt šajā filmā:

Autora Skota raksts ir šeit, kur arī ir sīkākas detaļas par kauliņu atpazīšanu un ierīces uzbūvi.

3 komentāri »

  1. Nu jā, bet kāds ir mērķis – dabūt nejaušu skaitli, kas pēc savas nejaušības pakāpes ir pēc iespējas tuvāks reālajai dzīvei vai dabūt pēc iespējas nejaušāku skaitli. Nedomāju, ka reālās dzīves nejaušības ir nejaušākas par jebkuru normālu datora realizētu nejaušību.. Bet otrādi gan..

    Komentārs by OreMan — 2009-05-29 @ 15:39

  2. Bet nu princips jau šeit tieši tāds pats kā Latloto izlozēs – arī bumbiņas ar skaitļiem tiek kratītas un automātiski vilktas laukā.

    Komentārs by OreMan — 2009-05-29 @ 15:41

  3. Nav jau tas viss nemaz tik sarežģīti🙂
    Tik lai aizdomātos līdz tādai lietai😀

    Komentārs by salviz — 2009-06-2 @ 20:03


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

WordPress.com blogs.

%d bloggers like this: