Viedumu Vietne ar Sandi

2009-04-25

Radars mani noķēra!

Filed under: Sadzīve — Sandis @ 19:29

Pagājšsestdien mazliet aizrāvos. Aizrāvos tik tālu, ka mani noķēra fotoradars un atsūtīja maksas bildi.🙂

Noķēra tajā vietā, par kuru pat Zebrā esot stāstīts, ka pēkšņi pie Spices 70km/h vietā uzstādīta zīme 50km/h un šoferi uzraujoties. Tā nu sanāca man arī uzrauties. No vienas puses – kam negadās, no otras puses – pērkot OCTA parakstīju kautkādu papīru, ka šogad gribu OCTA lētāk un apņemos veselu gadu nepārsniegt ātrumu vairāk kā 20 km/h. Šajā gadījumā ātrums ir pārsniegts par 21 km/h. Reālākais būtu izdomāt, kur piekasīties un kautkā pierādīt, ka statiskajiem fotoradariem ir 5 km/h kļūda.

Varu klusībā priecāties, ka bez manis vēl uz tā ceļa tika noķerti vēl pāris vadītāji. Bildē gan viņi nav redzami, bet kreisajā pusē priekšā ar tādu pašu, ja ne lielāku, ātrumu brauca kāds Cayenne. Ieraudzīt radaru gan nebija reāli – kamēr es ieraudzīju to mazo kasti un sapratu, kas tas ir – reaģēt jau bija par vēlu. Vēl varu priecāties, ka man nav 2 soda punkti. Starp citu, šis lēmums vēl pat nav stājies spēkā, jo, pēc noteikumiem, lēmums stājas spēkā 7 dienā pēc nodošanas pastā un uz aploksnes datums rāda 21.04.09. Tātad, tikai 28.aprīlī man iestāsies atbildība par fotoradara uzlikto sodu.

Tas nu arī tajā priecīgajā – bēdīgajā sarakstā ir viss. Vainu nenoliegšu, centīšos laboties. Teicu dažiem saviem agresīvajiem draugiem, kuriem jau ir bijuši čupām soda punkti, ka ievietošu fotoradara bildi internetā. Papētot situāciju ar pieejamo informāciju – netā vispār nav informācijas par to kāds izskatās piesūtītais rēķins. Tāpēc, veicot dažas modifikācijas ar numura un adreses aizkrāsošanu, piedāvāju pilnu rēķina attēlu. Lapas otrā pusē (daļēji spīd cauri) ir dažādi saistošie administratīvie noteikumi.

Fotoadara fiksētā pārkāpuma protokols
(aizliedzu pārpublicēt bildi jebkādiem mērķiem)

Ja kāds izdomā, kā var piekasīties, apstrīdēt vai vienkārši iztaisīt “action” (izņemot variantu ar soda nemaksāšanu) – komentāri ir ļoti gaidīti.🙂

22 komentāri »

  1. “nolēmu uzlikt transportlīdzekļa vadītājam naudas sodu….”

    Vsp jau soda automašīnas turētāju… nevis tā vadītāju…

    Komentārs by rrr — 2009-04-25 @ 21:20

  2. kaada nu kljuuda. bildee pasties – radara raadiijums 74. kljuuda 3. rezultaats 71.

    Komentārs by vdl — 2009-04-25 @ 21:27

  3. kaīties? Par ko, ja drīkst jautāt?

    Komentārs by Latweets — 2009-04-25 @ 21:58

  4. pieņemu, ka prasīji “kasīties”: nu par jebkuru juridisko neprecizitāti, kas man ļautu izvairīties no soda. divu nedēļu laikā sodu nomaksāšu, bet līdz tam ievākšu saistošo informāciju.

    Komentārs by Sandis — 2009-04-25 @ 22:21

  5. Hmm, pameklē pa forumiem cilvēkus, kas reāli ir apstrīdējuši šito kastīšu likumību😉
    Pie kam aptstrīdēt fotoradara kļūdu nevari – tak skaidri rakstīts dotajam modelim max 3km/h.
    Var mēģināt apelēt pie spidometra kļūdas – tiem arī ir novirzes, tiesa parasti rāda vairāk kā ir🙂

    Komentārs by Kloons — 2009-04-25 @ 23:34

    • Tas, ka mans spidometrs neatbilst reālajam ātrumam, mani neatbrīvo no atbildības par likuma pārkāpumu! Kastīšu apstrīdētājus gan varētu pameklēt.🙂

      Komentārs by Sandis — 2009-04-25 @ 23:42

  6. VW Bora, ja?🙂

    Komentārs by sencis — 2009-04-25 @ 23:52

  7. nu zini, tās lielās,dzeltenās brīdinājuma zīmes tur nav iespējams nepamanīt (nav gadījums, kad nomaina apaļo zīmi un tad ķer). tā ka maksā tikai, esi nopelnījis.

    Komentārs by sdrāv pieciešams — 2009-04-26 @ 0:08

    • Es aizvakar tieši tāpēc izvēlējos braukt pa Salu tiltu, jo no K. Ulmaņa gatves ieraudzīju to milzīgo dzelteno zīmi ar uzrakstu 50km/h un nodomāju:”Nu kāpēc piektdienas vakarā jāveic tie nolāpītie remonta darbi”. Tikai vēlāk man aizgāja, ka uz Lielirbes ielas taču ir nomainītas zīmes un neviens tur neko neremontē.

      Komentārs by Dr.DragonEye — 2009-04-26 @ 9:08

  8. Jā, viņiem tur tagad ir smuka, milzīga, dzeltena zīme, ka tagad atļautais ātrums ir 50 km/h. Man jau nekas, es tur braucu reti, un tajās retajās reizēs parasti arī “vilkos” uz 55km/h (liekot regulārajiem braucējiem droši vien pukoties), kamēr apjēdzu, ka tur tak zīme atļauj 70. Jo tā viss normāli: apdzīvota vieta, krustojums, tātad 50.

    Droši vien tie, kas tur brauc diendienā, patiešām brauc “autopilotā” vairs zīmei nepievēršot uzmanību, tāpēc arī nepamana, ka nav vairs 70 zīmes…

    Un vēl es nefanoju par hokeju. Un vēl man ir 5 soda punkti (apmēram, viņi jau pamazām dzēšas).

    Komentārs by purvainais — 2009-04-26 @ 21:01

    • Pārkāpuma brīdī es braucu pēc atmiņas, jo biju aizrunājies ar pasažieriem. Šodien es, piemēram, kļūdu laboju un cītīgi vēroju ceļazīmes – lamājos, ka šosejas posmā Garciems-Rīga ir izvietotas ceļa zīmes “Uz ceļa šķembas” un “Atļautais ātrums 70”, lai gan uz ceļa neviens nestrāda un no šķembām nav ne miņas. Viss tas vairāk izskatās pēc CP akcijas “iekasēsim vairāk”.

      Komentārs by Sandis — 2009-04-26 @ 22:44

      • KAd jābrauc uz 90 km/h, tad redz visi kas brauc ātrāk par tevi un raustās no mentiem ir mīzēji un nespēj atbildēt likuma priekšā. Tagad, kad jāmaksā sods, tad pēkšņi esi aizrunājies ar pasažieriem, bla, bla…koroč divkosis esi. Pārkāpi – maksā un nečīksti, tāpat kā iesaki citiem.

        Komentārs by Specs — 2009-07-11 @ 20:22

  9. bā, nobiedēji. Es par tiem fotoradariem regulāri aizmirstu un braucu ar ~ tādu pašu ātrumu kā mašīnas priekšā. Sestdien braucot uz Irbeni un svētdien atpakaļ milzu zīmi redzēju, bet tā kā īsti nesteidzos, braucu plūsmā, tad nepiedomāju, ka varētu būt neatļauti. A tā plūsma takš varēja braukt uz 70:/ Nu cerams, nepiesūtīs papīrīti. Fotoradaru nevienu vēl Latvijā nav gadījies manīt – iespējams tādēļ, ka pa lielajām šosejām braucu ļoti reti.

    Komentārs by Agzas — 2009-04-26 @ 23:38

  10. Ņemot vērā, ka man nekāda bilde uz mājām nav pienākusi, mana pirmā tikšanās ar šo zvēru tad laikam bija ne tik sāpīga…
    Izskatās jau ka bilžu kvalitāte nav diez ko laba, mani jau baidīja, ka šams esot spējīgs sabildēt no 300m

    Komentārs by salviz — 2009-04-27 @ 7:22

  11. nu ko lai saka, tu uz to posmu ietaupīji 30 sekundes par 30Ls. Lats sekundē!
    tik pat labi tavs ātrums bija 77kmph, kas pārsniedz atļauto par 27! un tas nav vairs +10.
    uz zīmēm laikam galīgi neskaties… mauc kā pagadās un vēl gribi kaut ko piekasīt?

    Komentārs by rs — 2009-04-27 @ 17:22

  12. +10 vairs nav modē rs😉
    Pēdējais modes kliedziens ir +30, bet tādi kā mēs viņus bremzējam ar saviem +20😀
    Nopietni, man spidometrs jau tā rāda vairāk kā ir, bet uz 65km/h ir vēl kaudze steidzīgo, kas mauc garām…

    Toties šosejas dīvainas, ar 110 80% tiksi visām kolonnām garām aci nepamirkšķinot… agrāk otrā josla bija 120, tagad ap 105 grozās vidējais…

    Komentārs by Kaspars — 2009-04-27 @ 23:40

  13. p.s. Sandis ir iekš kāda vw kluba? Nu vismaz foruma😀

    Komentārs by Kaspars — 2009-04-27 @ 23:42

  14. Es braucu no Rīgas piektdienas vakarā un to, ka kaut kur ir saliktas zīmes “70, jo lido akmeņi” atjēdzu tikai tad, kad uz 120km/h biju pabraucis garām 10 mašīnām un nesapratu kāpēc viņas max uz 90km/h brauc. Varēju normāli iepirkties, bet es arī nesapratu jēgu tām zīmēm. Tikai, lai ir, kur nopelnīt.

    Komentārs by Ģirts — 2009-04-28 @ 0:06

  15. […] laimi (ptu, ptu, ptu) no manis šamie, atšķirībā no Sanda (arī biju auto, kad notika bildēšana ), neko ar šitiem zvēriem nav […]

    Pingback by Veselu gadu esmu izvairījies… « Šis tas iz dzīves… — 2009-07-9 @ 15:04

  16. […] @ 10:59 Pagājušā gada 9. jūlijā uz Latvijas ceļiem sāka izvietot fotoradarus. Pa šo laiku esmu paspējis uzķerties uz vienu no šiem četriem brīnumiem un samaksāt naudiņu. Kas tad ir noticis viena gada […]

    Pingback by Fotoradariem aprit viens gads Latvijā « Viedumu Vietne ar Sandi — 2009-07-10 @ 11:01

  17. Sveiki, Sandi!
    Es šobrīd rakstu pētniecīsko darbu par fotoradariem. Redzēju, ka tu neļauj pārpublicēt savu administratīvu protokolu, bet tomēr gribu lūgt tavu atļauju ielikt to savā darbā, kā paraugu.
    ļoti ceru, ka tev nebūs iebildumu…

    Komentārs by Maribi — 2010-01-10 @ 18:50


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

Create a free website or blog at WordPress.com.

