Viedumu Vietne ar Sandi

2009-04-22

Skriešanas kurpes neder

Filed under: Sports — Sandis @ 15:07

Kādu laiku atpakaļ, rakstā Mērīšanās ar skriešanos minēju, ka man sāp kājas pēda. Diezgan nepatīkami pārsteigts es biju pēc kāda raksta izlasīšanas, kas nosoda multimiljonu sporta industriju un mīkstinātas skriešanas kedas. Izrādās, kedu lietošana noved pie lielākiem savainojumiem!

Rakstā aizstāvēta doma, ka cilvēks ir radīts, lai skrietu ar savām kājām. Kedu spilventiņi zem pēdām mīkstina kājas pēdas saskari ar zemi, bet reizē arī izmaina fizioloģisko skriešanas kustību. Skrējējs ar kedu soli sāk ar papēža nolikšanu uz zemes, kamēr cilvēks ar kailu kāju pirmo cenšas nolikt kājas pēdas priekšpusi.

Tāpēc visideālāk maratonus ir skriet ar basām kājām vai ar tādām kurpēm, kurām ir vismazāk spilventiņu zem pēdas. Rakstā arī ir pieminēts, ka Nike šobrīd ir atskārtuši šo baiso patiesību un jaunākie skriešanas kurpju modeļi ir cik plāni vien iespējams, nodrošinot pēdai tikai aizsardzību no asumiem uz zemes.

Interesentiem iesaku izlasīt visu oriģinālrakstu, jo es šeit apkopoju tikai mazu izvilkumu no visa stāsta.

Oriģinālais raksts.

6 komentāri »

  1. Arī esmu dzirdējis, ka vajag pirmo pie zemes likt purngalu, bet nu nekādi man tā nesanāk dabiski – pirmais loģiski pie zemes iet papēdis, ja skrienot galīgi nemežģu kāju ārā😦

    Komentārs by OreMan — 2009-04-22 @ 17:13

  2. bet es arī esmu dzirdējusi, ka cilvēka kāja dabiski nav radīta skriešanai pa asfaltu. Tādēļ uzmanies, iegādājot kurpes ar plānu zoli. Mana agrākā sporta skolotāja stāstīja, ka viņas meita, skrējēja, šitā pa asfaltu kājas sabeigusi.

    Komentārs by Agzas — 2009-04-22 @ 23:06

  3. Atbildot Agzas – agrāk, kad vēl trenējos un skrēju 50-60km nedēļā, tad mēs izvairījāmies no skriešanas pa asfaltu – visbiežāk problēmas, cik atceros varēja rasties kaulu plēvēs apakšstilba priekšpusē, kas ir sāpīga un laikam ilgstoši ārstējama trauma.

    Komentārs by MrSmith — 2009-04-23 @ 20:01

  4. Es noteikti turpināšu skriet pa asfaltu un savās Nike kedās🙂

    Komentārs by Linda — 2009-04-24 @ 17:39

  5. 2 OreMan

    ja tu plānot skrien regulāri vai daudz, iesaku pastudēt “posetech.com” (youtube ir arī video rullīši – meklēt pēc atslēgvārdiem “pose running”, “Dr. Romanov”). Sākumā ir kādu laiku jāpieradinās, jo jāmaina visa tehnika, sākot ar pareizu ķermeņa līdzsvara turēšanu, soļa īsināšanu u.tml. t.sk. ir sāpes ikros, bet pēc tam ir veselīgāk / efektīvāk.

    Komentārs by Jānis — 2009-05-28 @ 17:28

  6. Paldies par padomu, paskatīšos!

    Komentārs by OreMan — 2009-05-29 @ 9:46


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

WordPress.com blogs.

%d bloggers like this: