Viedumu Vietne ar Sandi

2009-01-14

Pingvīni satrakojās

Filed under: Politika, Sadzīve — Sandis @ 2:01

17:30 – 19:00 miermīlīgie pingvīni sastājās Doma laukumā un noklausījās koncertu. Uz to pasākumu es nepaspēju, jo bija citas problēmas, ko risināt. Pēc šī pasākuma beigšanās devos uz dejošanas nodarbību, kas beidzās aptuveni deviņos. Pēc šī informācijas vakuuma, kamēr ģērbos, kāds bija tapis sazvanīts un apgaismots: “Eu, Vecrīgā nekārtības!”. Es paskatījos telefonā – arī man pāris neatbildēti zvani no radiniekiem. Es atzvanu un prasu – kas ta nu? Šamie prasa: kur es esmu un lai labāk uz vecrīgu neejot. Esot Saeimai logi izsisti, policijas mašīnas sasistas un notiekot baigās nekārtības. Jau pēc aicinājuma neiet uz Vecrīgu es sapratu, ka es tur būšu.

Paspēju atnākt tieši kā uz pūļa izdzīšanu no Vecrīgas Brīvības pieminekļa pakājē. Pavazājos apkārt, apskatīju iereibušos garāmgājējus, policistu ķēdes, nemitīgo aizturēto aizvešanu, skrienošas ātrās palīdzības, urlu barus. Visu laiku varēja dzirdēt garāmgājēju sarunas par “kā es iemetu”, “tur menti vienu zemē nogrūda” utt. Vecrīgas mazajās šķērsieliņās (cik nu es tālu tiku) kautkādi jaunieši “pārlaida” grūtos brīžus un spēcināja sevi ar dziru. Bija dzirdama krievu valoda, taču neteikšu, ka viņa dominēja.

Diži dziļi Vecrīgā neiekļuvu, jo priekšā stāvēja policistu ķēdes. Pie pulvertorņa vispār izskatījās, ka gatavojas uzņemt milzīgu nemiernieku pūli – kādas 20 baltās ķiveres ar vairogiem cieši nosedza to mazo spraugu uz Vecrīgu. Turpat blakus pie Bastejkalna stāvēja konvoja smagais autofurgons, laikam gatavojās uzņemt pasažierus.

Ierodoties ap desmitiem pie Brīvības pieminekļa, varēja redzēt, ka tur priekšā pie Makdonalda atrodas milzīgs pūlis. Vel interesantāk palika, kad tas viss pūlis vienā brīdī nez kāpēc sāka skriet virsū. Tālu jau viņi neaizskrēja, tomēr tas starta sprints un pirmie veiktie 10 metri bija pietiekami iespaidīgi, lai es gribētu ātri pārvietoties tālāk no Saktas un Melnā kaķa. Turpat stāvošais policists pastāstīja, ka pūlis tiekot itkā spiests uz šejieni un ka tas bars esot galvenā nemiernieku masa. Vēlāk gan man radās iespaids, ka daļa nemiernieku tika iesprostoti Vecrīgā pakāpeniskai aizturēšanai.

Pēc kādas stundas atgriezos pie Brīvības pieminekļa un … viss pūlis jau bija pagaisis. Tagad tur atradās vienīgi vairāki policistu bariņi. Pēc visa šitā vienkārši devos mājās.

Tagad pārskatot apollo.lv un tvnet.lv publicētās galerijas un neredzēto daļu – ti. kā izskatījās pie Saeimas, jāsaka, ka nu tur daži ar galvu nedraudzējas. Kaut vai tāpēc, ka Saeimas ēka ir vienkārši simboliska un tāpēc, ka izdarītie postījumi ir vienkārši smieklīgi. Balzāma veikala izlaupīšana gan ir smagāks pārkāpums. Izskatās arī, ka daudzus gaida pārsteigums soda formā, jo tā divus bruģakmeņus turošā puisīša portrets tagad varēs rotāt policijas atpazīšanas lapas.

Var vērtēt šo pasākumu par bezjēdzīgu un tāds tas arī noteikti ir, tomēr arī WTO grautiņi notiek itkā “pret globālismu” – bet tajā pašā laikā, lai vienkārši izālētos. Noteikti, ka prese šo te atspoguļos arī kā nemierus pret pastāvošo valdību un parlamentu. Arī interesanti, ka, droši vien, ja pasākums būtu noticis Vērmaņdārzā vai pie Raiņa pieminekļa, cietusi būtu Ministru Kabineta ēka. Sist logus Saeimas ēkai un bļaut “Nost ar valdību”, kuras nemaz tur nav, ir bezjēdzīgi. Bet nu nekas, mums tak vienkārši vajag izsist kādai ēkai logus, jo esam šmigā un mums ir jautri.

4 komentāri »

  1. “Sist logus Saeimas ēkai un bļaut “Nost ar valdību”, kuras nemaz tur nav, ir bezjēdzīgi” labais:):):)

    Komentārs by laura — 2009-01-14 @ 9:38

  2. es jau cerēju, ka Tu būsi vairāk ko redzejis😦

    Komentārs by Zete — 2009-01-14 @ 14:39

  3. ziņas raksta, ka viss labākais noticis ~20:00. es tad dancāju😦 deviņos-desmitos jau bija atsaukti policijas papildspēki un visa vecrīga iežogota.

    Komentārs by Sandis — 2009-01-14 @ 14:46

  4. Atlaist Agnesi! Aizliegt deju kursus mītiņu un grautiņu laikā!

    Komentārs by Zete — 2009-01-14 @ 16:29


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

Create a free website or blog at WordPress.com.

