Viedumu Vietne ar Sandi

2008-05-12

Alviksa

Filed under: Sadzīve — Sandis @ 0:24

Pēdējā laikā lielākoties rakstu par sliktajām lietam šeit. Šī reize nebūs izņēmums. Pagājušajā nedēļā sliktu iespaidu par sevi atstāja firmas “Alviksa” taksometri vai viens konkrēts taksometrs. Krēmkrāsas apaļīgais mersedess vispirms mēģināja mani nobraukt, pēc tam taranēt no sāna😦 Es nezinu vai tie ir divi dažādi taksometri, divi dažādi vadītāji vai viens un tas pats taksometrs un viens un tas pats vadītājs. Katrā ziņā tieši šīs firmas taksometri tik īpaši izcēlās vispār visu citu braucēju vidū, ka man radās slikts iespaids.

Pirmais gadījums bija Merķeļa ielas tramvaja pieturā. Kāpu ārā no tramvaja, kas bija pilnībā apstājies un atvēris savas durvis. Sperot pirmo soli no tramvaja uz zemes es veikli paspēru pussoli atpakaļ pēc iespējas tuvāk tramvajam tāpat kā visi citi pasažieri, kas pirmie izkāpa no tramvaja. Es nespēju iedomāties, kas būtu noticis, ja ārā kāptu pasažieru drūzma un man nebūtu kur palekties uz atpakaļu. Jo pilnā ātrumā (uz aci 60 km/h), tā arī nevienā mirklī neapstājoties man garām 30 centimetru attālumā palidoja krēmkrāsas mersedess ar “Alviksa” uzrakstu. Šķiet, ka blakussēdētāja pozīcijā bija arī pasažiere, jo sirmā kundze diezvai bija pārinieks. Pašu vadītāju gan sejā es neredzēju, jo biju aizņemts ar savas dzīvības glābšanu.

Otrais starpgadījums bija vakar, svētdienas vakarā. Braucu pa Tallinas ielu šķērsojot Brīvības ielu un braucu Valdemāra ielas virzienā. Krustojumā diezgan ātri uzņemu ātrumu no pilnīgas stāvēšanas, bet situācija būtu tīri normāla, garlaicīga un likumpaklausīga, ja vien man aizmugurē krustojumā nestāvētu vēl viens vai tas pats džigits ar krēmkrāsas “Alviksa” mersedesu. Tad kad man ātrums jau bija ~50 km/h, viņš sadomāja mani apdzīt ar ātrumu aptuveni ~55 km/h un, paši saprotiet, apdzīšanas manevrs sākumā bija ļoti lēns. Viņa mašīnas purns pat nebija ticis līmenī līdz ar manu aizmugurējo riepu, kad ~100 metrus uz priekšu no sānieliņas pretējā braukšanas joslā pa kuru tas mersis “apdzina”, sāka izbraukt kautkāds busiņš. Līdz busiņam tika aizbraukts 3-4 sekundēs taču merša vadītājs šajā laikā sapņos pagarināja savu krānu vismaz divas reizes. Protams, ka viņš mani apdzina, neskatoties uz to, ka uzrāviens viņam ir ārprātā sūdīgs. Protams, ka man un busiņam nācās bremzēt, lai nesasistu savas mašīnas. Atkal 20-30 cm attālums starp visu mašīnu bleķiem.

Visa Rīga pilna taksometriem, kāpēc tieši divas reizes es dabuju ciest no krēmkrāsas mersedesiem (mersedesa) no vienas un tās pašas firmas? Vai arī viens sadomājies, ka ir baigais Šumahers un tagad zīmējas pa Rīgu. Man kautkā kā pasažierim nebūtu tās labākās sajūtas, ja mani vedošais taksometra vadītājs mēģinātu taranēt no tramvaja izkāpjošos pasažierus. Vai arī mēģinātu manevrēt starp pretī braucošām mašīnām uz naža asmens.

6 komentāri »

  1. Mhm…Es kā pasažieris varu teikt tikai pozitīvāko par Alviksu. Mūžā tikai 2 reizes (!!) esmu braucis ar taksi un abas reizes bija ar Alviksu. Pēdējo reizi intreses pēc gribēji uzmēģināt Taxi SOS. Domāts, darīts. Pazvanu, pasaku ka tur un tur vajag būt. Izeju ārā, 10 min gaidu un nekā. Zvanu Alviskai. Pēc minūtēm 5cām viņi jau ir klāt un woolā. Braucam. Kad esmu jau kādas minūtes 5 braucis, zvana SOS un prasa, kur esmu palicis. Neko, jamie palika ar garu degunu…

    Brauksana ir dažāda – naktī vidējais ātrum pa rīgas ielām ir ~70 km/h.

    Komentārs by Toms — 2008-05-12 @ 1:37

  2. Taksisti vispār mēdz būt ārkārtīgi dīvaini. Nu jau vairs neatceros, ar kādas firmas taksi nācās braukt (vai tik nebija tā pat Alviksa,nē, laikam tomēr Rīga Taxi), kur vadītājs steidzās nu jau ne vairs klienta interesēs, bet pats acīmredzot savās.

    Proti, bija tas Pļavniekos vidēji agrā rīta stundā, kad sastrēgumu vairs nebija nekādu. Saharova ielas gals pie Deglava ielas, kur braukšanai vienā virzieā ir divas joslas un no pretējās ielaspuses tās atdalītas ar ielas platuma zaļo zonu ar riktīgi augstu betona apmali – nemaz nepabaidies. Un šādā vietā mans taksis ir astē trolejbusam, savukārt uz doto brīdi pa 2.joslu apsteigt to traucē kaut kāda avārija (mašīnas “sabučojušās” acīmredzot). Principā pat man no savas vietas redzams, ka nekā cita vispār uz ielas priekšā nav, tūliņ trolejbuss pabrauks garām avārijas vietai, mēs arī, un tad jau arī apsteigsim trolejbusu. Lika pagaidīt. Taksists, kaut ko nikni purpinādams, uzmeta mašīnu uz betona apmalas un apbrauca vietu pa zaļo zonu! Man bija mute vaļā, un ja man nebūtu jābūt noteiktā laikā centrā, es droši vien izkāptu, jo drošības sajūtas nekādas.

    Komentārs by Grrr — 2008-05-12 @ 2:42

  3. Baigais krutais džeks var auto ātrumu uz aci noteikt😀😛
    Un 2. gadījumā pac apdraudēji situāciju uz ceļa un to visu izraisīji…
    Besī tādi “nāvītes” kā tu, kas velkās uz 40-45 pa priekšu, ka varētu mierīgi ātrāk braukt😉
    P.S. Atvainojos par “pozitīvajiem” komentāriem😀

    Komentārs by salviz — 2008-05-14 @ 23:35

  4. Mans ātrums bija 50+😉

    Komentārs by Sandis — 2008-05-15 @ 0:20

  5. jā jā tā jau visas “nāvītes” saka😀

    Komentārs by salviz — 2008-05-15 @ 0:22

  6. 30. jūlijā sanāca napatīkama situācija, kurā rupji un agresīvi uzvedās taksometra šoferis, kurš brauca ar mašīnu valsts Nr. TX 7305
    Pirmkārt krustojumā, kurā man jādod ceļs, viņs nervozi pīpināja, kāpēc nebraucu (interesanti gan, ja pa galveno ceļu nepārtraukti brauc mašīnas), otrkārt, kad biju izbraukusi krustojumu, ‘taksometra šoferis izdomāja mani no labās puses apbraukt un ielīst priekšā, radot avārijas sitūciju un treškārt. kad bravurīgi bija mani apbraucis, izbāza pa logu roku un parādija šiki vidējo pirkstu.
    Tāda lūk ir dažiem šoferiem braukšanas kultūra

    Komentārs by Ilze — 2008-07-31 @ 10:59


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

WordPress.com blogs.

