Viedumu Vietne ar Sandi

2008-05-7

Ceļi uz nekurieni

Filed under: Sadzīve — Sandis @ 18:16

Pavisam nesen pievienojos autovadītāju pulciņam un sakarā ar to sāku vairāk izjūst Rīgas un tuvākās apkaimes ceļu burvību. Sliktā nozīmē, protams. Visvairāk satracina nekvalitatīvie un nelabotie ceļu posmi pēc kuriem ir sajūta ka mašīna ir neatgriezeniski salauzta. Katrā ziņā amortizācijas sistēma ir pārcietusi gandrīz vai maksimāli iespējamo pārbaudi. Tā kā man vēl ir arī sēdināts variants, tad priekiem vispār nemēdz būt beigas.

Īpaši gribas izcelt VEF tiltu, kas ir bruģa izjukšanas piemineklis. Es vēl neko neteikšu, ka šis tilts ir viens no lielākajiem korķu cēloņiem, bet es teikšu ka šis tilts ir viens no lielākajiem mašīnu bendētājiem. Bruģī ir izspiedušās milzīgas rises turklāt abos galos (nobraucot un uzbraucot) automašīnas apakša atsitās pret pašu bruģi. Konkrēti braucot no VEFa puses nost iekš centra rajona, tur kur tramvaji griežas uz savu depo, nobraucot ir milzīga milzīga bruģī izveidojusīs bedre. Apbraucu šo murgu pa Zemitānu tiltu.

Bruģis varbūt kādam liekas kā romantika un aizsargājams kultūras piemineklis, tad man tas liekas kā nacionālā sērga. Vismaz tādā stāvoklī kā bruģis ir, zirgu pajūgi un apvidus braucamie var justies ērti, bet ne parasto automašīnu īpašnieki, kur nu vēl sēdināto. Ja reiz ir gribēšana saglabāt tādu vēsturisko mantojumu kā bruģis, tad arī ir jārūpējas, lai bruģis nekaitētu citiem. Šobrīd bruģis dažās vietās atgādina uz smilšu seguma sasviestus akmeņus, nevis glaunus speciāli veidots bruģakmeņus, kas veido smuku segumu braucamajai daļai. Šur tur viens akmenis ir iekritis, cits izslējies virs braucamās daļas – rezultātā triecieni, atsitieni, deformācijas. Ir vēl arī tāda mānija, ka ap tramvaja sliedēm apkrāmē bruģakmeņus, lai būtu vienkāršāk nomainīt veicot ikgadējos koka pāļu nomainīšanas rituālus, taču ja šāds segums ir jāšķērso no paralēli braucošās ielas, tad tas drīzāk atgādina rampu.

Ja Brīvības iela un vēl dažas citas nomaļas ieliņas var uzskatīt par ļoti labi noasfaltētām ielām, tad ir ielas, kur situācija ir drausmīga. Ir arī ielas, kā Valdemāra iela, kur braucot pa malējo joslu riteņi nepārtraukti krīt notekūdeņu sistēmas vāku caurumos. Ir ielas, pa kurām braucot, bedres vienkārši uzrodas tāpat vien vai arī ir saaugušas tik biezi, ka nav iespējams tajās neiebraukt. Īpaši izceļami māju iekšpagalmi, kur namsaimnieki, laikam, ir paredzējuši braukt ar MTZ traktoriem.

Ārpus Rīgas uz A1 ceļiem situācija ir “apmierinoša” taču ne spīdoša. Ir ceļa posmi, kas pilnībā atjaunoti sagādā patiesu baudu vienkārši braukt uz priekšu. Tie mijas ar vairākiem posmiem, kur braukšanai pa ceļu papildus uzmanība jāpievērš vēl arī bedrēm. Konkrēti – otrā “ātrā” josla Rīga-Sēnīte ceļaposmā un ceļš Ragana – Inciems.

Un visbeidzot, saldajam ēdienam es uzmetu aci Igaunijas ceļu fondiem pa kuru nacionālās nozīmes ceļiem esmu sajūsmā – Igauņi izlietoja 120 miljonus latu 2006. gadā, lai uzturētu ceļus 57,025 km garumā, no kuriem 16,479 km ir nacionālās nozīmes. Letiņiem esot uzturamie ceļi 20180 km garumā no kuriem 3416,7 km ir A un A1 nozīmes. Kopējās Letiņu izmaksas ceļiem 2006. gadā bija: 68 miljoni latu.

Ja vien es nekļūdos, tad Latvieši uz vienu kilometru tērē 3 369 tūkstošus, bet Igauņi – 2 104 tūkstošus. Kāpēc Igauņiem ir labāki ceļi par mūsējiem? Šī varētu būt atbilde. Šī arī varētu būt atbilde.

Izmantoju informāciju no www.lad.lv un www.mnt.ee.

6 komentāri »

  1. 1) Tā viš i, kad pērk sēdinātos variantus😀
    2) Njā, beidzot Tu arī pievērsīsi uzmanību lietām, kuras es paciešu jau gadiem ilgi😉

    Komentārs by edgarsr — 2008-05-7 @ 18:25

  2. Nekad, nekad sēdināto auto.

    Komentārs by holmss — 2008-05-7 @ 19:10

  3. Visā visumā rakstam var piekrist, tikai
    1) Auto vēdera skrāpēšanā pret zemi ir vainīgs pats šoferis. Ir man pieredze ar sēdinātu auto un nekas nekur neskrāpējas, ja izvēlas pareizu braukšanas trajektoriju.

    2) Igaunijā ceļu stāvoklis ir labāks tikai uz viņu ceļiem, kuri ir atzīmēti kā vienciparu skaitlis un daļa divciparu skaitļu. Ok, bedres viņiem nav (veiksmīgi tiek aizbērtas vienā līmenī ar asfaltu ne tā kā pie mums), bet ieplakas un tamlīdzīgas lietas tāpat ir pietiekami daudz.

    Komentārs by MrSmith — 2008-05-8 @ 22:11

  4. Manam auto nekad apakša tur nav plapējusies😀😛
    Jāpiekrīt iepriekšējam komentētājam🙂
    Nav ko pirkt “sporta” auto un braukt pa latviju, ar tādu tikai uz trasi😀😀😀

    Komentārs by salviz — 2008-05-14 @ 23:44

  5. Pats atzini, ka jaudas par maz (tb vēl prasās)😉

    Komentārs by Sandis — 2008-05-15 @ 0:21

  6. Vēl dragreiss nav sameikots😉

    Komentārs by salviz — 2008-05-15 @ 0:22


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: