Viedumu Vietne ar Sandi

2008-02-5

Talantīga zvaigzne

Filed under: Cult.Pop. — Sandis @ 17:45

Pirms kāda laika Latvijā bija realitātes šovu bums. Viens no ilglaicīgākajiem šādiem šoviem bija Talantu Fabrika, kur vidējas (manā vērtējumā), bet salīdzinoši pazīstamas zvaigznes apmācīja dziedāšanas mākslā tikko no vidusskolas izlīdušus jauniešus, mēģinot taisīt viņus par superzvaigznēm. Jauniešiem tika dots plašs raidlaiks TV5 un LNT, kā rezultātā viņi kļuva populāri neatkarīgi no savām spējām. No “talantīguma” tur bija maz kas, jo personai vajadzēja būt šovmenim un iekarot skatītāju simpātijas ar jebkurām metodēm – ar dzeršanu, ar seksu, ar strīdiem, ar bērnišķīgiem izlēcieniem. Šodien lasu apollo.lv un ieraugu interesantu rakstu – “<i>Aisha</i> meklē dziesmas jaunajam albūmam”.

AishaRaksts ir par to, ka jebkurš dziesmu autors var aizsūtīt savu gargabalu uz Mikrofona Ierakstiem un viņi apsvērs, vai Aisha to varēs ierakstīt jaunajā albūmā vai nē. Visam tam apakšā es saskatu citu ziņu – meitēns grib būt zvaigzne (vai arī tiek bīdīta par zvaigzni), bet nav ar ko to sasniegt. Tā tiešām ir problēma – es esmu dziedātājs, bet man nav savu dziesmu, ko dziedāt.

Es nezinu ko domā viņas fani un ko domā mūzikas industrija, bet es apšaubu tādas “zvaigznes” spīdēšanas iemeslus. Pirmkārt, viņai nav dziedamā balss. Bijušajā TV šovā viņa dzīvajā dziedāja ļoti slikti un lielākoties izbrauca uz to, ka dabūja dziesmas, kas ir piemērotas viņas zemi sēcošajai balstiņai. Kad viņa joprojām uzstājas intervijās (neesmu redzējis daudz – tikai kādas kopumā 2 reizes un arī kautkad pasen), to “defektu” var dzirdēt joprojām. Neticu, ka kautko tādu var izlabot. Otrkārt, “visiem banānu republikas lielajiem māksliniekiem” ir fonogrammas – digitāli izlabotas skaņu kompozīcijas, kas ļauj klausītājam dzirdēt skaņu ideālāk, nekā mākslinieks var izdziedāt. Manuprāt Aisha dzied pie tāda pavadījuma. Treškārt, viņai slava nāk nevis ar sasniegumiem un atzinībām, bet ar izdevībām, kas noķertas iekļūstot starp lielākām zvaigznēm un parādoties kopā ar viņām (man apkārt ir slavenības, tātad es arī esmu slavenība). Ceturtkārt, viņa ir populārāka savas miesas nekā talantu dēļ, lai gan miesu arī var uzskatīt par talantu. Pierādījums – nesenā (jaungada vai ziemassvētku?) (TV3 vai LNT?) pārraide, kur mākslīgā blondīnīte apakšveļā “dziedāja” (īdēja un dīca drīzāk) uz skatuves uznestā gultā.

Un tagad viņa meklē dziesmas ar kurām turpināt savu karjeru. Man patika šis izvilkums no tā raksta: “Albuma dziesmu atlase ir radošs un interesants process”. Radošs process? Nespēju izdomāt, kas dziesmu izvēlē ir radošs. Tu noklausies, izdomā vai dziesma ir laba un balsij daudz maz piemērota un tas arī viss – tu iedziedi, publicē un dabū naudu. Ne smakas no radošā gara. Es jau saprotu, ka raksts ir bulšita sadzejojums par tēmu “atsūti dziesmu, varbūt samaksāsim, bet varbūt teiksim, ka Aisha taču dzied tavu dziesmu un ej bekot, ko tev vēl vajag”, bet nu nevajag jau par sevi tā glaimot.

Man nav ne jausmas, kurš uztur pie dzīvības vārguļojošas “zvaigznes”, bet laikam mūzikas biznesam tas ir izdevīgi.

4 komentāri »

  1. Neesmu nekāds Aishas fans, bet, tā kā ir nācies ar viņu būt uz vienas skatuves – viņai ir NENORMĀLI spēcīga balss. Un sūdīgs PR. Tas Absolūti Objektīvs Profesionāļa Vērtējums, mani ar viņu patiešām saista tikai profesija – esmu mūziķis, esmu piedalījies vairākos koncertos, kuros viena no dziedātājiem ir Aisha. Kā personība man viņa nepatīk, bet tā ir gaumes lieta. Punkts.

    Komentārs by Lds — 2008-02-5 @ 19:10

  2. Nenormāli spēcīga balss – ja tas ir par spēju kliegt, tad piekrītu. Ja par šī toņa “skaistumu”, tad nepiekrītu…

    Komentārs by Sandis — 2008-02-5 @ 19:54

  3. zini, nav tas trakākais. vismaz vienā intervijā lasīju, ka šī godīgi pasaka – dziedāt māku,
    a rakstīt dziesmas nemāku. tas tak ir labāk nekā: šī ir MANA jaunā dziesma, kuru ir sarakstījis
    Freimanis vai Reiniks. aisha man neliekas tas trakākais gadījums.

    Komentārs by juris — 2008-02-8 @ 1:36

  4. aiša nu lieliski es gribētu dziedāt tāpat un kl”ut par zvaigzni!!!!!!

    Komentārs by mona — 2009-02-10 @ 15:40


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

WordPress.com blogs.

