Viedumu Vietne ar Sandi

2008-01-24

Sesija pabeigta

Filed under: Sadzīve — Sandis @ 17:35

Vispār jau man viņa beidzās otrdien, bet joprojām netieku ārā no mazās satraukuma sajūtas. Aizvakar pat redzēju mazu sapnīti (murgu) ar Kirila dalību. Nebija jau gluži 69 pozīcija, bet apkopojot visu sapņa nozīmi – es joprojām jūtos kā sesijā, pie tam jūtos mazliet nenovērtēts. No otras puses: ko es vispār varu gribēt, uz lielāko daļu no eksāmeniem es nemācījos strikti ievērojot “haļavā jādara kā haļavā”.

Lielākais atklājums – universitātē patiešām eksistē maza nozīme atzīmēm. Itkā daži pasniedzēji joprojām bīda šo ideālu, ka studentam ir jācīnās par labāku sekmīgumu un bla bla bla un tā kā rietumu augstskolās darbadevējiem patīk sekmīgākie studenti un bla bla bla. Pastāstīšu ko es pieredzēju – es aizgāju pie pasniedzēja (neteikšu kura) ar izlabotu kontroldarbu, kur vienā uzdevumā man likās viss ir pareizi. Sarunā es viņam pastāstīju, ko es biju tur uzrakstījis un pasniedzējs arī piekrita, ka gan uzdevumu es esmu izpildījis pareizi, gan tēmu es saprotu, tikai viņš bija pārpratis manu uzrakstīto risinājuma gaitu (atbilde bija pareiza, atzīme par uzdevumu bija 1/2 no iespējamās). Aptuveni citāts bija šāds: “Es redzu, ka Jūs saprotat šo tēmu, un risinājums ir pareizs, tā ka es pat varētu Jums pacelt atzīmi uz augšu, bet es to nedarīšu. Gan jau nopelnīsiet atzīmi ar citiem darbiem.”

Tad vēl bija otrs gadījums ar vēl vienu interesantu pasniedzēju, kurš, laikam, iepriekšējā naktī rakstot uzdevuma nosacījumus nebija pietiekami precīzi padomājis par to interpretācijas iespējām. Sasummējot problēmu – uzdevumā bija nosacījums, ka “funkcijai jāpazīst pirmskaitļi no 100 līdz 999”, es uzskatīju, ka tam arī der funkcija, kas pazīst visus pirmskaitļus, tikai padodot pārbaudāmos skaitļus, tos ierobežo 99<x<1000. Par to man 1/2 no iespējamās atzīmes nost.

Bija arī citi neskaidri gadījumi, bet manī tas radīja vienu secinājumu – atzīmes ir baigais fufelis, daudz svarīgāk ir vai tu esi vai neesi nokārtojis. Bet viss tas pārējais ir dziļa krāniņu mērīšana pēc cipariem, kas tikpat labi, var būt arī izzīsti no pirksta. Man vidējā atzīme ir ~7. Vislielākās nožēlas ir par Datorsistēmu Uzbūvi un Automātu teoriju, kur es dabūju, attiecīgi, 6 un 5. Nezkāpēc man liekas ka tas neatbilst manam zināšanu līmenim, vairāk gan emocionālajam noskaņojumam, kāds bija brīdī, kad kārtoju minētos pārbaudījumus.

Tad vēl man ir īpaši vārdi ko teikt par angļu valodu, kuru vispār neapmeklēju, jo iesniedzu lapeli, kas apliecina, ka šo priekšmetu esmu apguvis citā universitātē. Tur man bija prasīga pasniedzēja, man bija prieks, ka variējošajās atzīmēs no 5 līdz 9 man bija 7. LU standartos man ir viena no zemākajām atzīmēm, tā kā šeit ar sliktākām zināšanām cilvēki dabū apmēram no 8 līdz 9…

Īstenībā neskatoties uz to ko es sarakstīju vai nesarakstīju aptaujas lapās, tikai divi pasniedzēji mani reāli ieinteresēja par savu tēmu. Varbūt tāpēc, ka mani pašu tas interesēja, varbūt tāpēc, ka forši pasniedza. Es nezinu. Viens no tiem ir Rūmnieks, kas vispār liekas tāds ar kuru varētu dzert kopā visu nedēļas nogali runājot (vai klausoties) par procesoru sasniegumiem, otrs ir Kirils, kas, iespējams, ir spējīgs savest kārtībā jebkuru lokālo tīklu pat komā. Abus šos pasniedzējus raksturo sakarīga, neformāla, gudra un prasīga attieksme pret studentiem. Kā trešo vietu var nosaukt Renci, tikai viņam jāiemācās vairāk atbrīvoties un izstāstīt kādu joku ik pa laikam🙂

Kas trūka pārējiem? Daži bija pārāk formāli, pārāk piekasīgi. Dažiem nebija kontakta ar auditoriju, bija pat pārāk garlaicīgi (varbūt vienkārši tēma tāda). Daži pasniedzēji man vienkārši nesimpatizēja kā personības. Vienam pat trūka spējas loģiski izklāstīt tēmu, es priecājos, ka viņš nebija manas grupas pasniedzējs.

Vai es esmu kautko iemācījies? ~51% nē, es jūtos lieki izšķiedis laiku. Bija daudzi mazi knifiņi kurus gan es iemācījos. Piemēram, no Operētājsistēmām par primary un extended diskiem. No DsU par principu kā procesors apstrādā komandas. No Tīkliem kā iztaisīt sev Cross-over un Straight-thru. No programmēšanas par pointeriem un kā pareizi taisīt rekursīvo funkciju.

Katrā ziņā misija izpildīta, es turpinu studēt.

3 komentāri »

  1. `Čista` traks😛

    Komentārs by TheVAL — 2008-01-24 @ 19:34

  2. kas tad bija par vainu emocionaalajam noskanojumam?

    Komentārs by laura — 2008-01-25 @ 10:00

  3. Kautkas starp mums saistīts😉

    Komentārs by Sandis — 2008-01-25 @ 13:10


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

WordPress.com blogs.

