Viedumu Vietne ar Sandi

2008-01-20

Mazs projektiņš

Filed under: Tech — Sandis @ 19:49

Jau diezgan ilgu laiku es sūkstos par resursu trūkumu internetā, konkrēti par hostingu. Man ir viens projekts – vffl, kuru es diezgan ilgi bīdu pa internetu un kurš regulāri saskārās ar vienkāršu problēmu – kur izvietoties? Neko daudz nevajadzēja – tikai datubāzi un pāris megabaitu vietu. Šobrīd es esmu atradis vietu, kur par “salīdzinoši” mazu samaksu es varu realizēt savu hobiju. Arī tagad es joprojām piedomāju pie tā, ka būtībā vieta ir šaura un, ja es ko gribu attīstīt vairāk, man ir nepieciešama lielāka vieta. Diemžēl, lielākoties praktiski ir tā – bezmaksas vietas mežonīgi neizdevīgas, jo tām trūkst stabilitātes un tajās hostējās milzumdaudz gribētāju, kas noēd resursus. Savukārt, maksas hostingotāji ir nežēlīgi neizdevīgi, vismaz Latvijā, jo piedāvā knapus resursus par lielām izmaksām.

Pēdējā laikā situācija ir mainījusies uz labo pusi, piemēram, SigmaNet jau piedāvā 50mb par 3Ls un 100mb par 4,5Ls. (Agrāk bija 50mb par 5ls…) Bet nu kam gan tas vajadzīgs, ja tas ir bez datubāzes. Datubāze maksā 6Ls par 100mb+1db, 10ls par 200mb+2db. Ir jau forši taisīt html un php lapeles un smuki tās noformēt, tikai lielākoties tiek izmantotas datubāzes, lai dati tiktu dinamiski ievietoti php koda ģenerētajā html lapā un smuki atjaunotos bez tiešas iejaukšanās vienkāršā html teksta labošanā. Arī manā gadījumā tā ir, tāpēc man jālūkojas uz šo lielāko latu samaksu. Protams, ir arī mazliet lētāki varianti, piemēram, Cronos IT, kas piedāvā 128mb+neierobežotu skaitu db (kuras izmēri, drošvien, atņemās nost no tiem 128mb) par 3Ls. Bet joprojām, tas ir maz un dārgi. 3Ls mēnesī ir 36Ls gadā un par to tu iegūsti vien 128mb… (Itkā jau normālam programmerim ar efektīgu kodu tas būtu pārpārēm daudz.)

Ko es ar to visu gribu teikt. Radās ideja, ka nepieciešams pašam iegādāties tehniku un izvietot savu hobijprojektu tur. Tas man dotu iespēju arī attīstīt citus, nākamos projektus. Kā nesen blogosfērā kāds rakstīja – Latvijā ir daudz entuziastu bez naudas, kas izstrādā savus projektus, kas veikli pazūd. Es varu pieskaitīt sevi pie tiem entuziastiem, taču mans projekts nav nekur pazudis un eksistē jau vairākus gadus. Līdz ar to es gribu to turpināt, man tas patīk neatkarīgi no tā, ka, iespējams, lasītāji par to vispār uzzin tikai tagad. Taču, lai dotu sev spēļlaukumu nākamajiem nakts projektiem un to realizācijām, ir nepieciešama nauda. Arī tā šajā brīdī nebūtu problēma, tikai – kāda jēga maksāt ap tūkstoti un katru nākamo gadu vēl pusi, lai apmaksātu sev tādu dārgu hobiju. Tas ir pat pārāk dārgi un nevajadzīgi, naudu var izlietot arī daudz saprātīgāk.

Tāpēc man ir ideja, ka vajag ar šo serveri dalīties, piedāvājot izvietoties citiem entuziastiem, kuriem, varbūt, nav tik daudz naudas, bet ir vēlme taisīt projektus. Tādā veidā varētu apmaksāt ikmēneša uzturēšanas izmaksas un, varbūt, ar laiku nosegt arī paša servera izmaksas. Man tas noteikti būtu izdevīgāk, jo samazinās manas izmaksas. Tikai – vai tur ārā, eksistē tādi griboši entuziasti, kas gribētu, teiksim, 500mb par 3Ls un 1gb par 5Ls 1gb par 2ls un 3gb par 5ls, piedāvājot tādu programmatūras atbalstu kādu vajag un par ko var vienoties? Itkā, lai apmaksātu ikmēneša hostingu, vajag savākt 6 cilvēkus, kas katrs maksā pa 5Ls. Līdz ar to ideja liekas pavisam reāli realizējama.

Ja interesē, var rakstīt uz “sandiskr [et] gmail (dot) com” vai izteikties tepat komentāros. Torrentserverus un citus varasiestāžu uzmanības projektus gan negribu atbalstīt.

10 komentāri »

  1. Biku ne par tēmu, jo pieteikties neiešu, bet mani arī vakar mocīja tādas pašas pārdomas. Itkā pašlaik vietas ziņa hostings tīri normās ir, bet performances ziņa galīgi garām (nedod dievs ka būs kkas kas aktīvāk db izmanto). Nonācu pie secinājuma, ka jāpaņem vecajai kastei jāpiepērk kāds ūberkluss baroklis un propelleri, jāiemet stūri un jāliek lai uz tās viss griežas, jo vismaz man nets atļauj tā darīties. Tik nēesmu pārliecināts par savu taisnrocību lai visu sakonfigurētu puslīdz normāli 😀

    Komentārs by james — 2008-01-20 @ 20:11

  2. Jā, tikai manā gadījumā es nedomāju par “kautkādu veco kasti”, bet pilnīgi jaunu 1U rackmount serveri (kautko ap Pentium 4, 2gb ram utt). Turklāt nav tāda normāla vada pie kura piemest… Arī mežonīgi daudz lietotāju mani neinteresē.

    Komentārs by Sandis — 2008-01-20 @ 20:18

  3. Kāda vaina ir serveris.lv startam pa 6 ls mēnesī?

    Komentārs by MrSmith — 2008-01-20 @ 22:05

  4. serveris.lv tagad piedāvā jau lētāku, pa pusotru latu, bet jāmaxā uzreiz par trīs mēnešiem.

    bet vispār iesaku ņemt ārzemju hostingu, pa dolāriem desmit salīdzinoši ‘neierobežoti’ resursi.

    Komentārs by Helmuts — 2008-01-20 @ 23:30

  5. Kāda vaina? GoDaddy.com pa 3,99 dolāriem var dabūt 5gb vietu ar 250gb trafiku un 10 datubāzēm! Tātad, ja ir piedāvājums par 5Ls uz 300mb vietu ar neirobežotu trafiku, tad es saku, ka tas ir neizdevīgi. Vai tiešām izvietošana Latvijā ir kautkas ekskluzīvs?

    Komentārs by Sandis — 2008-01-20 @ 23:35

  6. Umm, nesen meklēju vienai pokelapai gigabaitu vietas un uzdūros uz http://www.proweb.lv/
    Nav man nekādas pieredzes ar dazādiem hostingiem, parasti viss sanāk “na haļavu” vai arī man par to nav jāatbild, tāpēc īsti nav ar ko salīdzināt, bet nu kā pagaidām šķiet, strādā ļoti labi, uz meiliem arī atbildēja zibenīgi un visu salika ātri. Pagaidām tikai pozitīvi.

    Komentārs by Mad182 — 2008-01-21 @ 0:01

  7. mjā, proweb izskatās interesants piedāvājums. izrādās ir arī lēti hostinga piedāvājumi. tātad izdevīgāks pretpiedāvājums būtu 1gb par 2ls un 3gb par 5ls 🙂

    Komentārs by Sandis — 2008-01-21 @ 0:28

  8. nano.lv tak var 1gb ar baazi pa ~ 5ls/meen.
    pats lietoju un ir ok.

    Komentārs by na — 2008-01-21 @ 11:17

  9. Njā, jau otrais raksts pilnā garumā 😀

    Komentārs by TheVAL — 2008-01-21 @ 12:22

  10. […] Fails atrodas: Tech — Sandis @ 16:44 Neilgi atpakaļ publicēju rakstu “Maziņš projektiņš“. Ideja tika vairākkārt apsmadzeņota, tika ievākta plaša informācija par līdzšinējo […]

    Pingback by Projekts sākas « Viedumu Vietne ar Sandi — 2008-02-21 @ 16:44


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

WordPress.com blogs.

