Viedumu Vietne ar Sandi

2007-12-27

I am legend

Filed under: Filmas — Sandis @ 14:19

Tā nu man gadījās skatīties Ziemassvētku Filmu nr.1, kas saucas “Esmu leģenda” un nemaz nav par ziemassvētkiem. Tad nu mazliet pastāstīšu par saviem iespaidiem. Sižeta līnija sliecas pa tēmu: globāls vīruss pārvērtis gandrīz visus cilvēkus par agresīviem organismiem, kas ēd neveselos cilvēkus, bet var pārvietoties tikai naktīs. Vils Smits ir izdzīvojis militārais ārsts, kuram ir iepotēta pretvakcīna un viņš savā pazemes laboratorijā mēģina sintizēt jaunu pretindi. Līdztekus viņš cīnās ar vientulību un nesajukšanu prātā, jo jau 3 gadus viņš ir vienīgais dzīvais cilvēks visā Ņujorkā.

I Am LegendMans viedoklis: filma ir absolūts sūds un tā man galīgi nesimpatizē. Holivuda ir sajukusi prātā, jo patērētāju sabiedrība vairs nespēj sintizēt jaunas idejas, tāpēc šī filma ir daudz sliktāks filmas “The Omega Man” atjaunojums. Protams, “The Omega Man” šodienas izpratnē tehnoloģiju un dekorāciju ziņā ir novecojusi skatāmviela, tāpēc “biezie” prāti izdomāja pārfilmēt to visu jaunās dekorācijās ar jaunām tehnoloģijām un ekšn zvaigzni galvenajā lomā. Turklāt, “The Omega Man” nav pirmā filma, bet oriģināladaptācija no jau uzfilmētas filmas “The Last Man on Earth”. Visas šīs filmas apvieno oriģinālavots, no kura ir ņemta visa pamatideja – Ričarda Matesona “Es esmu leģenda” (Richard Mateson – I Am Legend). Līdztekus var pieminēt arī britu apokalipses vēstītājus – “Pēc 28 dienām” un “Pēc 28 nedēļām”, kas man patika.

Bet vienalga šī filma smird. Vils Smits ir labs, viņa aktiera ietekme uz filmas labumu ir milzīga, filmētās tehnoloģijas ir labas, bet… Es neesmu lasījis oriģinālo noveli, taču šī filma pasaka ļoti ļoti maz. “The Omega man”, ko es esmu redzējis, pasaka salīdzinoši vairāk un arī izveido “dziļāku skatījumu”. Nelaba aizdoma, ka producenti ir izgriezuši ārā daudzus patīkamus sižeta reljefus atstājot blīkš-blākš, mazliet emociju un tieši tik daudz, lai izsekotu līdz galvenajam notikumam neiepinot pārāk daudz informācijas. Tas ir sekli, tas man nepatīk. Piemēram: Kāpēc “ļaunie” ir pelēkā krāsā un ar elastīgu ādu? Kā sieviete ar mazu bērnu un vienu pistoli var izbraukt cauri pusvalstij izsalkušu briesmoņu, ja viņai katru vakaru jāuzbūvē cietoksnis un viņa neuztraucas, ka briesmoņi viņu izseko? Kāpēc Vila Smita varonim ir Shelby Mustang GT un rokās M-16 A4, bet viņš nav pamanījies atdzīt uz māju M1A1? Kapēc Vila Smita varonim ir injicēta imunitāte, bet citiem nav? Kāpēc briesmonim, triecot galvu pret stiklu, nav asiņu? Kāpēc tumsas mājā netika apēsts suns? Ja briesmoņiem bija kautkāda civilā kārtība (kas, pretēji Vila Smita varoņa skaļi teiktajam, viņiem piemita, jo pierādījās darbībās), kāpēc viņi nedzirdēja Vila Smita varoni un viņa suni tajā mājā? Caur kuru alu sieviete un bērns spēja aizmukt un noslēpties līdz rītam, kā arī atrast paslēptuves pārvietojoties nesagatavoti, lai beigās dzīvi un neskarti nokļūtu beigu punktā? Vai briesmoņu organismu vispār tā var atgriezt atpakaļ, ja viņš 3 gadus ir bijis saindēts ar vīrusu, kas traucē viņa smadzeņu darbību?

Un tā tālāk…

Viens pīrāgs no desmit. Sūds ar specefektiem un Vilu Smitu.

9 komentāri »

  1. nu vot a es pa nakti novilku 😦 dzēsīšu un neskatīšos…

    Komentārs by cyxob — 2007-12-27 @ 15:16

  2. A tu noskaties, varbūt tev būs savs vērtējums 🙂

    Komentārs by Sandis — 2007-12-27 @ 15:21

  3. Tik slikta jau tā filma nu gan nebija 🙂 Daudzi jautājumi ir ne pa tēmu un liecina par neiedziļināšanos pat tā jau “seklajā” filmā. Nez kā ir jāskatās filmu, lai visas filmas gaitā nepamanītu un nesaprastu, ka Vilam ir dabīga imunitāte (tāpat kā 1% citu iedzīvotāju) un viņš centās atrast vakcīnu nevis viņam tā bija iepotēta…

    Komentārs by MrSmith — 2007-12-27 @ 23:30

  4. Ups, ja viņam bija dabīga imunitāte, tad to būšu palaidis garām, jo ietekmējos no “The Omega man”, kur pretinde tika iepotēta. Kautkā likās ka Vila Smita varonim tā imunitāte ir nedabīga, bet tiem pārējiem 2 – dabīga.

    Vispār viņš tur skaitīja – pasaulē ir 6 miljardi cilvēku, 1% ir imunitāte, lielu daļu no tiem imūnajiem apēd briesmoņi etc etc beigās sanāk ļoti maz cilvēku.

    Komentārs by Sandis — 2007-12-28 @ 1:43

  5. Pat, ja no tiem imūnajiem monstri apēstu 99%, vienalga pāri paliktu veseli 600 tūkstoši purnu, kas nav uzskatāms par `maz`.. 😉

    Komentārs by edgarsr — 2007-12-28 @ 13:18

  6. pa visu pasauli? uz cik kvadrātkilometriem būtu viens cilvēks?

    Komentārs by Sandis — 2007-12-28 @ 15:03

  7. Pa visu pasauli gan. Bet gan jau viņi pulcētos vairāk vai mazāk vienuviet, ne jau būtu izklīduši pa tuksnesi 😉

    Komentārs by edgarsr — 2007-12-28 @ 16:09

  8. Es ar šo noskatījos pirms nedēļas… Piekrītu – pilnīgs sviests… ideja laba, bet saturs ļoooti plāns… specefekti – lēta datorgrafika… Beigas nedaudz neizprotamas, jo pats džeks reāli gāja bojā, lai gan būtu lielāks action, ja tomēr būtu sadraudzējies ar ļaunajiem un parādījis, ka var šamos izglābt…

    Komentārs by Vigants — 2008-01-22 @ 0:12

  9. es šo filmu gribēju novilk…laikam vairāk negribu!

    Komentārs by laura — 2008-04-15 @ 15:02


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

Create a free website or blog at WordPress.com.

