Viedumu Vietne ar Sandi

2007-11-21

Dzīvot uz saviem lauriem

Filed under: Tech — Sandis @ 18:59

Vispār jau es to nedaru, bet neskatoties uz to, man šobrīd ir pietiekami daudz problēmu, notikumu un blakusparādību, ka nav laika rakstīt blogu. Nevis nav tēmu, bet nav laika tajās iedziļināties un fiziski piesēsties un uzdrukāt kautko. Tad nu sanāk, ka, atskaitot atsevišķus nokopētus jokus un sazin tur ko, blogā retu reizi parādās kāds ieraksts un var pieņemt, ka es dusēju uz saviem lauriem. Jeb vienkārši redzu statistiku kāda man nāk ikdienā bez jauniem ierakstiem.

Un te nu es nonāku pie secinājuma, ka es varu pamatoti arī dusēt uz saviem lauriem, ja es to vēlētos. Blogu ik dienas nedēļas garumā apskata aptuveni simts reižu. Tas ir divreiz vairāk nekā sākumā ar publicētiem rakstiem (pirms nekur.lv)! Katra jauna publikācija rada piecdesmit līdz simts apskates pirmajā dienā un progresīvā lejupslīdē papildina statistiku nedēļas garumā.

Bet ne jau par to ir lauri un gulēšana. Gulēšana uz lauriem nozīmē, ka man ir pietiekami daudz uzrakstītu rakstu, kas aptver dažādas tēmas, sfēras, intereses, ka Google krietni papildina skatījumu skaitu. Es pieņemu, ka ja es sāktu rakstīt par veļasmašīnu problēmām, tārpu pesticīdiem, traktoru uzbūvi un ģeometriju, Google man palīdzētu papildināt apskates statistiku pat gada garumā.

No tā izriet divi secinājumi. Pirmais, priekš latviski runājošajiem internetā vēl ir ļoti daudz tukšu informācijas lauku, kuri gaida, kad tos aizpildīs. Sliktākais ir tas, ka šos laukus nevar paņemt un aizpildīt piespiedu kārtā, jo nav zināms kādu figņu kurš katrs meklē. Un ja viens cilvēks katru dienu meklēs “pīzdu”, tas nenozīmēs, ka viņš katru dienu atrādīsies tavā statistikā, ja tev būs attiecīgais ieraksts.

Otrais, blogi un blogošana krietni palīdz aizpildīt šos informācijas laukus. Lai arī informācija var izrādīties nepatiesa un apšaubāma, meklējot ar saprātu un analīzi ir iespējams atrast avotus. Tā, piemēram, man bija raksts par saules enerģiju, kas vairākiem cilvēkiem ļāva caur manu blogu atrast informatīvās lapas kā arī saules bateriju piegādātājus. (Vispār es nezinu, vai es ļāvu atrast, savā ierobežotajā statistikas apskatē es redzēju google meklētājvārdu, apskatītu ierakstu un uzklikšķinātos linkus pēc kā secināju, ka cilvēki ir atraduši ko viņiem vajadzēja.)

Nebūs jau labi iepīt divas tēmas vienā rakstā, bet slinkums rakstīt jaunu rakstu par dzīvošanu uz svešiem lauriem. Pirms kāda laika bija diezgan plaša diskusija par resursu kopēšanu internetā un blogos. Diemžēl vēl arvien ir šī man, vismaz, acīs krītošā tendence vienu publikāciju izvazāt pa n-tajiem pārpublicētājiem. Īpaši labi tas ir redzams ar nekur.lv, ja diendienā seko līdzi ienākošajiem rakstiem. Viena tēma ir par automātiskajiem pārpublicētājiem (digg.lv, easyget.lv, tribine.lv), bet otra tēma ir par, piemēram, bilžu kopētājiem. Ir tāda lapa fukung.net, kuras publikācijas parādās fishki.net un pēc tam tās pašas publikācijas parādās krabjiem.lv u.c. resursos. Maybe ja es dzīvotu tikai LV zonā un nezinātu neko par citām lapā, es teiktu, ka tādas informācijas apkopotājlapas ir labas. Tā kā es apskatu visas tās lapas un vēl pāris, tad man šķiet bēdīgi redzēt jau redzētus attēlus pasniegtus kā “jaunu publikāciju”. Latvijā laikam ir baigi bēdīgi ar oriģinālinformāciju, lielākoties kopējam no brāļiem amīšiem un rusīšiem. Tajā pašā laikā tas pats krabjiem.lv publicēja bildes ar krāsotiem pusplikņiem no studentu dienām – vismaz kautkas lokāls un savējais (ja vien nav bijis jau citos avotos).

Mans būt atrakstījies.

2 komentāri »

  1. Ar to kopēšanu, manuprāt, ir tā, ka LV (lokāli) jau nav tik daudz un tik interesantas orģinālinformācijas kuru katram publicēt savā blogā, pie tam tā, lai tas nekur neatkārtotos. Diezvai arī būtu forši, ja kāda attiecīgā informācija parādītos tikai kādā vienā resursā, jo parasts lietotājs dienā nepārskata tās entās lapas, tāpēc savā ziņā šī informācijas dublēšanās padara to daudz pieejamāku plašākai auditorijai.

    Komentārs by Felipe — 2007-11-21 @ 21:36

  2. He.. Tikko nodrošināji arī lai vārds “p….” būtu tavā blogā! Vari cerēt uz lielāku statistiku

    Komentārs by ME — 2007-11-22 @ 12:56


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

WordPress.com blogs.

