Viedumu Vietne ar Sandi

2007-10-1

Pirmdienas vakara šausmenīte

Filed under: Tramvaji — Sandis @ 22:23

“Izklaižu” pēdējās dienās ir bijis patiešām daudz, bet izrādās – jo tālāk, jo trakāk. Šovakar apstākļu sakritības pēc iejutos šausmu filmu upura varoņa lomā. Notikumi risinās vispiemērotākajā vietā, kur vien var – tramvajā.

Reālisma apstākļiem sākšu ar priekšvārdu, lai “radītu noskaņu” un lai man nesanāktu novele. Šovakar biju devies pie savas deju partneres, lai trenētu deju soļus. Mājupceļš ietvēra braukšanu ar ceturto tramvaju uz centru. Tramvajā laiski sēdēja pāris cilvēki un savā nodabā laiski zvilnēja gaidot savu pieturu.

Kuldīgas ielas pieturā tramvajā iekāpa divi vīrieši. Ģērbušies saplēstos, netīros džinsos, sporta jakās (zilā un dzeltenā) un apbruņojušies ar lielajiem plastmasas maisiņiem viņi alkohola ritmā iekārtojās sēdekļos aiz manis. Es sēdēju loga pusē, tur, kur ir vienvietīgās ar drēbi apvilktās sēdvietas “apaļīgajā” tramvajā. Aiz manis vēl bija brīvas divas vietas – tā, kas pagriežās uz aizmuguri un vēl viena vieta braukšanas virzienā. Vīrieši iekārtojās tajās (divvietīgās vietas arī bija papilnam brīvas) un izslēja savas kājas uz tramvaja viduci.

Tik tāl notiekas situācijas kāpinājums. Es nebūt nenojautu, ka tas ir “kāpinājums”, jo šie abi subjekti neatšķīrās no parastiem vakara dzērājiem, parastiem darbļaužiem, kas mazliet ieķēruši, vakarā pēc darba pārvietojas uz mājām, kur dabūs no sievām utt.

Kulminācija notika pie viesnīcas tiklīdz aizvērās durvis A. Grīna bulvārī. “Trahtararah” man aiz muguras atskanēja plīstoša skaņa. Es saausījos, neko ļaunu nenojaušot, mazliet atskatījos. Nekas baismīgs nelikās, vīri viegli “planēja” savos krēslos. Tuvojoties Uzvaras bulvāra pieturai “Trahtararah” atkārtojās. Tagad jau es spēju rūpīgāk identificēt, ka tā ir plīstoša krēsla drēbes skaņa.

Njā, lauž beņķi, padomāju.

Uzvaras bulvārī tramvajs stāv ilgāk, tāpēc “trahtararah” dažādos stiprumos atkārtojās vēl divas reizes. Tramvajs jau sāka kustēties tajā līkumā, kad atskanēja nākamais “trahtararah”. Toties šoreiz to papildināja dialogs. Vīrietis, kas bija ģērbies dzeltenajā jakā un atradās vistālāk no manis, uzdeva vienkāršu jautājumu:
“Čo ti ģelaješ, bļa.”
Uz ko zilās jakas īpašnieks atbildēja:
“Vsjo nadajelo, bļa.”

Pēc tik izteiksmīgas runas man sagribējās redzēt cik tālu tad tas krēsls ir salauzts. Diemžēl es neredzēju krēslu, jo mans skatiens apstājās pie pretējās sienas logiem, kur, fonā esot melnajai nakts tumsai, lieliski varēja redzēt aizmugurē notiekošā spoguļa attēlu. Un attēls bija savā ziņā nepatīkami satraucošs.

Zilajai jakai rokās bija aptuveni 50cm liels nazis. Manliekas tādus sauc par dūčiem un ar tādiem kauj cūkas. Viena lieta būtu, ja viņam būtu kabatas nazītis vai viņš plēstu krēslu ar rokām, bet milzīgs nolāpīts mini zobens ar kuru nikni tiek griezta krēsla odere man likās pārāk daudz. Tikpat pofigistiski viņš varēja pagriezties pret mani un ja ne izdurt man atzveltnē mazu jauku caurumu vai pārgriezt rīkli.

Es izkāpu nākamajā pieturā pie Vilcienu muzeja. Vīrietis turpināja nikni zāģēt savu atzveltni un masīvais spoži baltais asmens spilgti izgaismojās tramvaja salona gaismās.

7 komentāri »

  1. Sūri 😀

    Komentārs by Jeremy — 2007-10-1 @ 23:16

  2. Man jau nu toč aukstas kājas būtu. 0_o

    Komentārs by Zete — 2007-10-2 @ 10:44

  3. Njā, nu incanti gan..

    Komentārs by TheVAL — 2007-10-2 @ 10:54

  4. atsaldeetie..

    Komentārs by na — 2007-10-2 @ 11:28

  5. Tev vajadzēja tipus norāt 😉

    Komentārs by Salviz — 2007-10-2 @ 11:46

  6. Iedomāties skatu, kā Salviz pārmetoši krata pirkstu tādiem diviem atsaldeņiem. Apsmējos 😀

    Komentārs by Zete — 2007-10-2 @ 12:58

  7. Labi jau ka kādam prieks 😉

    Komentārs by Salviz — 2007-10-2 @ 13:13


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

Create a free website or blog at WordPress.com.

