Viedumu Vietne ar Sandi

2007-09-6

Grāmatu tārpi

Filed under: Sadzīve, Tramvaji — Sandis @ 20:41

Šodien atkal nodevos nejaušiem novērojumiem kas pēkšņi parādās manā gājuma ceļā un izjauc manu dabīgo domu ritējumu ar jaunām vēsmām. Kārtējo reizi tramvajā redzēju lasošu sievieti. Fakts, ka tā bija sieviete un ka viņa lasīja, paši par sevi nav svarīgi, jo neizjauc nekādu skudru gravitāciju Indoķīnā. Vairāk mani piesaistīja tas, “ko” viņa lasīja.

Grāmatas nosaukumu es neredzēju, bet nodaļas virsraksts, apakšpunkts vai burti augšpusē vēstīja par kautko baisu: “Supersmadzenes. Kā par tām valdīt.” Pirmā doma bija – kādas gan figņas visādi nelasa, bet no otras puses, šādus dīvaiņus esmu redzējis daudz un, ja tiek salikti kopā, tie būtībā apgāž manus priekšstatus par literatūras žanru cienītājiem. Cik atceros, tad bieži esmu manījis vecus vīriņus lasām par NLO. Pusmūža kungi lasa “lata lubu romānus”, kas pieejami stacijas tuneļos. Vecas sievietes lasa to pašu ko pusmūža kungi – lētos romānus. Tikai ar noslieci uz kaisli, nevis kriminālistiku. Pusmūža sievietes lasa baisus rakstus apmēram “kā valdīt pār visu ko”. Bet jauni cilvēki lasa jebko, kas saistīts ar mācībām vai dabūts rokā pa ceļam.

Par konkrētiem procentiem neko nezinu, es tikai novēroju, ka tramvaja publika manā acu priekšā ir metusies uz šādām interesēm attiecīgajos vecumos. Kā pamatojums šādiem apgalvojumiem tiek ņemtas manas vizuālās liecības, ko es pats savām acīm esmu nolūrējis garlaikoti vizinoties vagonos.

2 komentāri »

  1. Mani sabtransportaa var redzeet lasot Welshu, Remarku, Markesu, veel visaadus diivainus onkuljus, vai arii kaut kaadu tehnisko literatuuru. Nujaa.. nesen veel bija Kama Sutra..

    Man gan liekas, ka jauni cilveeki lasa nevis to, kas dabuuts pa celjam, bet vnk jauniem cilveekiem veel ir paaraak atshkjiriigas lasiishanas intereses. Viens lasa poteru, cits LOTR, cits Koelju, veel kaadam patiik tas pats Markess, kas izraadaas esot taga modee, bet veel kaads labpraat bursies cauri kaadai tehniskai literatuurai un veel kaads skolnieks mociisies ar Meernieku laikiem. Tapee ar izskataas, ka lasa, kas tik nonaak rokaa..

    Komentārs by Zete — 2007-09-7 @ 10:53

  2. Supersmadzenes? Hmm, neizklausās jau nezmaz tik traki, kā Tu stāsti, man pirmā asociācija, ka viņa lasa kaut ko par mākslīgo intelektu or so..

    Komentārs by TheVAL — 2007-09-7 @ 19:19


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

Create a free website or blog at WordPress.com.

