Viedumu Vietne ar Sandi

2007-08-14

Kāpēc vīriešiem nepatīk celulīts?

Filed under: Cult.Pop. — Sandis @ 11:38

Celulīts eksistē gan vīriešiem, gan sievietēm, kosmētikas ražotāji pelna miljonus uz tā rēķina, bet izpratne, kāpēc celulīts rodas bieži ir miglā tīta un balstīta uz apsvērumiem, ka to dod vecums. Kāpēc tas interesē mani? Tāpēc, ka man reizēm apnīk klausīties par šiem draudiem un neizbēgamību, tā vietā es pamatošu atbildi kāpēc man celulīts nepatīk, it sevišķi meitenēm.

Sākšu ar feministu argumentu, kāpēc man nevajadzētu uztraukties par celulītu: pēc viņu domām šāds celulīta eksistence ir tikai dabiska sievietes dzīves sastāvdaļa, bet tiekšanās pēc ne-celulīta ir vīriešu spiediens redzēt jaunāku sieviešu ķermeņus. Lai gan es piekrītu, ka eksistē jaunu sieviešu ķermeņa kults, kuru kultivē reklāmās, es sliecos piekrist citam variantam kāpēc celulīts ir slikta parādība.

Medicīniski celulīts tiek definēts kā tauki, kas izvietoti ķermeņa kabatās tieši zem ādas virsmas. Tā iedarbības vietas ir dibena vaigi, gurni un kāju augšstilbi. Tā kā tas ir ļoti tuvu ādas virsmai, rodas vizuālas izmaiņas, kas tiek uzskatītas par neglītām.

Vēl jāpiebilst, ka vairākums mediķu neuzskata celulītu par problēmu vai slimību, bet gan par atbilstošu ķermeņa evolūciju. Un es tam pilnībā piekrītu, bet līdz atbildei, kāpēc tas man nepatīk, nonākšu tūlīt pēc veidiem kā izvairīties no celulīta.

Lai izvairītos no celulīta, tiek ieteikts:

  • Ēst veselīgu un vitamīniem bagātu ēdienu, augļus
  • Dzert pietiekami daudz ūdens
  • Regulāri fiziski treniņi lai turētu kaulus un muskuļus formā
  • Uzturēt veselīgu svaru, nevis ar diētām nodzītu
  • Nesmēķēt

Tagad, izmantojot šos te ieteikumus un apgriežot tos pretēji, var iegūt kāda būtne tad ir potenciālā celulīta nēsātāja:

  • Tāda, kas ēd neveselīgu ēdienu
  • Tāda, kas dzer neregulāri vai dzer kautko nelabu
  • Kas ir slinka un nekustīga
  • Kas sava slinkuma pēc veic diētas, lai ar mazāk pūlēm panāktu “lielāku” rezultātu
  • Smēķē

Protams, ka ir arī tādas, kuras atbilst tikai daļai no šī saraksta. Man viss tas augstākminētais neliecina par patīkamu personību un celulītu var nosaukt tikai par dabīgajām evolūcijas sekām padarītajam postam un par lielisku acīm redzamu marķētu pierādījumu. Turklāt, tiklīdz novedīsi savu pakaļu līdz celulītam, atpakaļceļa vairs nav.

Arī sportistēm ir celulīts. Arī pareizām ēdājām ir un arī nesmēķētājām ir. Tas tikai nozīmē, ka nevar darīt tikai dažas no lietām – tas viss jādara kopā.

Vēl viena atkāpe. Celulīts var būt arī iedzimts, kas padara šo novērtēšanu par bezjēdzīgu. Bet pēc sistēmas “labāk zīle rokā nekā mednis kokā” viņas tiek vērtētas tāpat kā pārējās. Vai tad kāds grib redzēt savā dzīves draugā sliktu īpašību kopumu?

Visbeidzot atkāpe par izskatu – vai var būt labs izskats ar celulītu? Protams, ka var. Ja simpātijas tiek veidotas tikai uz viena paša dibena pamata, tad nedomāju, ka tās būs ilglaicīgas.

3 komentāri »

  1. kruta, tagad zināšu ko atbildēt, ja man kāds jautās, par to vai man patīk celulīts. jo man tas nepatīk tīri vizuālu iemeslu dēļ. tagad man būs arī spēcīgi argumenti 🙂

    Komentārs by onkulis.com — 2007-08-14 @ 11:58

  2. pēdējā rindkopa iespārda 😀

    Komentārs by sensenmans — 2007-08-14 @ 12:48

  3. Noderīgs raksts 🙂 Jā, pēdējā rindkopa tiešām laba.

    Komentārs by Taustiņklabeklis — 2007-08-14 @ 17:05


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

WordPress.com blogs.

