Viedumu Vietne ar Sandi

2007-08-7

Evo-Femme, Evo-Homme

Filed under: Cult.Pop. — Sandis @ 23:42

Nesen man bija diskusija par sievišķajiem un vīrišķajiem tipāžiem masu kultūrā. Tiesa, es tajā diskusijā arī nesapratu “kas” tiek diskutēts, bet man izdevās izteikt pāris argumentus, kuriem pat pievienojās un atbalstīja. Galvenā mana doma bija par to, ka Tarzāns ir neapstrīdams vīriešu etalona iemiesojums, bet -ītes (Snieg-, Peln- u.c.) – sievišķā. Pie šīs tēmas es atgriezos šovakar, kad pasērfoju pa traukiem.lv “Top” sadaļu. Vairums mana vecuma meitenes tā sakot “precību gados” nekautrējas izvietot gluži atklātus “sludinājumus” ar saviem ķermeņiem. Piemēram: man, Annai Eglītei, sauktai arī par Skrūvgriezi un Annušku, ir formīgas B izmēra krūtis ar 80cm apkārtmēru, peldkostīms rozā krāsā un blondi mati līdz dibenam.

Jo vairāk skaties, jo neticamāk liekas, bet tieši gribētās meitenes tēlo vēl pieejamākas un negribētās tēlo nepieejamās. Es nesaku, ka ka tas palīdz kādu dabūt, bet vienkārši tās ir divas pieejas. Katrs jau var pārdot sevi kā vien vēlas, bet pielīdzinot sevi kādam etalonam. Nekad jau nav bijis tā ka Tarzāni ir bijuši tikai vīrieši un Ītes tikai sievietes. Šobrīd Tarzānietēm patīk saukt sevi skanīgākā vārdā – par feministēm, bet vīriešiem Ītēm tiek dots cits nosaukums – lupata. Ļoti vienlīdzīgi, piedodiet, moderni.

Vēl modernāk ir raudzīties uz sevi kā uz pasaules nabu. Viss taču griežās ap tevi? Tavas ikdienas gaitas, vēlmes, notikumi ap tevi, gaisa virpulis un acu skatieni taču ir unikāli un neparasti. Tagad ieliekam šajā “sagatavē” meiteni īsā kleitā un bezpajumtnieku. Neredzu atšķirību. Bieži neredz arī pašas nabas, ka viņas ir tikai nabas savā mazajā pasaulītē. Varbūt tas nav visuma centrs, bet aka ar notrūkušu spaini. Varbūt tā ir muca, bet varbūt peļķe. Bet peļķe, starp citu, ir krietni atvērtāka pret visumu nekā muca. Bet kā raudzīties uz atvērtu miesu?

Man patīk dažādi fasētas krūtis – melni, rozā, sārti, balti, kādi vien gribi topiņi. Tas jau nekas, ka “lēti”, galvenais, ka redzami. Jo mazākas krūtis, jo aizvērtāki topiņi – jo lielākas krūtis… jo arī. Izrādās par daudz arī nevar, jo savādāk samaitās nabaga puikiem visas fantāzijas. Jo iesauļotāks ķermenis, jo vairāk vajag to parādīt. Esmu vecene, man visi trumuļi pie kājas, es varu izvēlēties tikai labāko bullšiteri, maukuli un biezo vienā personā. Uzsvars tiek nepārprotami likts uz ārišķībām, bibliotēkā sēdošās gudrītes var sapūt.

Kautkur nesen atkal saklausījos, ka viņām nepatīkot, ja blenžot uz viņām – tas biedējot. Es nesen izmēģināju šito triku, nekas grūts. Stāvēju kā reizi vienā publiskā vietā un sāku skatīties vienai acīs. Tajās divās virs kakla. Viņa neskatījās sākumā uz mani, bet tad mēs saskatījāmies. Nabadzītei palika neērti tūlīt pat. Es biju gaidījis kautrīgi-šķelmīgu smaidu vai vismaz uzbrēcienu “ko skaties?”. Nekā, novērsās garlaicībā. Drošvien domāja par nagu lakošanu. Man jau liekas, ka viņas ir sadomājušās tik tālu, ka nekur neiztiek bez sava plāna, kuram netiek pieļautas nekādas nobīdes. Nejaušībām nav lemts eksistēt.

Es nez vai tas modes kliedziens vai sērga, bet ir tādi akrila nagi. Reizēm arī parastie, bet pārsvarā pielīmējamie. Varētu domāt, ka tie skaistumam, bet nē. Tie ir spēka un varas simbols. Paskatieties kādus raidījumus par savvaļu – lieli spēcīgi nagi plēsējiem vienmēr palīdz pieveikt vārgākos. Un nevajag te man pukstēt ka akrila nagi lūzt un tam nav piemēroti. Ādai kaitē arī žiletes un “izskats” reizēm var būt biedējošāks par patiesību.

Bez tā, ka izskats un tā manieres stipri tiek reklamētas un uzturētas ar reklāmas palīdzību, tipāžu lomas nav mainījušās, ir mainījušās vienīgi idejas kā tas tiek izmantots. Ja atskatamies uz Tarzānu, tad viņš Džeinu vienkārši paņēma sev, ar spēku. Lai gan ir dzirdams dažāds uh-ah par šīs tēmas atkārtojumiem, mūsdienu asfalta džungļos, manuprāt, Džeina nolaupītu Tarzānu. Jo Tarzāns vairs nav “Tarzāns” – dabā tādi reti atrodami, Tarzāns tagad ir mākslīgs veidojums, audzēts speciāli sievietes vajadzībām. Viss ir pakārtots, viss ir organizēts, pat tiem, kas vēl pat nav tapuši par attiecību modeļa ideālajiem pakalpiņiem. Apbrīnojami, kāda slima informācijas straume šobrīd tiek izplatīta, lai tikai veidotu “ideālo” pasauli un sniegtu neskaitāmus padomus labākai dzīvošanai. Jo vairāk tajā iedziļinies, jo mazāk ir vēlme atgriezties pie kokiem.

Šodien pa radio viens teica “Cik labi ir būt sunim!”. Paties, viņam koki ir daudz tuvāk pieejami.

8 komentāri »

  1. Patika man šis ieraksts, tāds plašs un saturīgs. Tagad būs garš komentārs (;
    Gribas šo to piebilst – ne visas nepieejamās ir negribētas, dažām vienkārši ir labi arī tāpat, necenšoties sevi kaut kā eksponēt, slēpt vai pozicionēt. Ikvienam cilvēkam ir tiesības novilkt savas robežas, un to nu katrs dara, kā māk. Ja uz mani sāk blenzt tramvaja pieturā, es arī novēršos, jo, pirmkārt, neesmu stadijā visas-bikses-interesantas un otrkārt, manu private space aizsargājošā sēta ir diezgan augsta.
    Starp citu, man patīk bibliotēkas gudrības apvienot ar augstiem papēžiem un īsiem svārkiem. (: Mana kategorija?
    Par kokiem – vienkārši vajag galvā uzstādīt filtrus tai masu informācijai… jo tālāk divdesmit pirmajā gadsimtā, jo vairāk filtru vajag.

    Komentārs by simbel — 2007-08-8 @ 8:52

  2. Hmz.. Es nez, kur Tu kaut ko tādu esi salasījies, bet varētu oponēt vairākām lietām:

    1) Pārsvarā sievietēm nav līmējamie vai akrila nagi, bet gan gēla nagi

    2) Manuprāt, katrs cilvēks savā dzīvē pats ir sev pasaules naba, jo vairums domā par sevi, nevis par bada nāvē mirstošajiem bērniem āfrikā, un tas ir tikai normāli, ka katram savs krekls tuvāks

    3) Sievietēm pārsvarā (nevaru apgalvot neko vispārināti, jo pasaulē dzīo dažādi cilvēki) riebjas, ja džeki blenž uz viņām. šeit nav domāta acīs skatīšanās, bet gan džeku lūrēšana uz dažādām citām Sieviešu formām

    un visbeidzot 4) Citāts-“Tas jau nekas, ka “lēti”, galvenais, ka redzami. Jo mazākas krūtis, jo aizvērtāki topiņi – jo lielākas krūtis… jo arī.. Jo iesauļotāks ķermenis, jo vairāk vajag to parādīt. Esmu vecene, man visi trumuļi pie kājas, es varu izvēlēties tikai labāko bullšiteri, maukuli un biezo vienā personā. Uzsvars tiek nepārprotami likts uz ārišķībām, bibliotēkā sēdošās gudrītes var sapūt.”
    šim es tiešām nevaru piekrist, jo tas kā sieviete ģērbjas ir atkarīgs gan viņas maciņa biezuma, gan no tā, kādu ģērbšanās stilu viņa piekopj un arī no ģimenes tradīcijām un paradumiem. Protams, tas neattiecas uz kaut kādu pusaudzi, kas grib darīt visu pretēji un “nepareizi”, bet gan uz pieaugušu cilvēku.

    Komentārs by Zum — 2007-08-8 @ 8:54

  3. P.S. Piekrītu Simbel, ka bibliotēkas gudrības var savienot ar augstiem papēžiem un īsiem svārkiem, t.i., nespried par sievieti pēc papēžiem 😀

    Komentārs by Zum — 2007-08-8 @ 8:58

  4. Paldies Simbel un Zum par komentāriem 🙂 Bija tāds filosofiskais mirklis un iedvesma – uzrakstīju, kas bija prātā.

    Komentārs by Sandis — 2007-08-8 @ 10:57

  5. “Viņa neskatījās sākumā uz mani, bet tad mēs saskatījāmies. Nabadzītei palika neērti tūlīt pat. Es biju gaidījis kautrīgi-šķelmīgu smaidu vai vismaz uzbrēcienu “ko skaties?”. Nekā, novērsās garlaicībā.”

    Ak Tu nabadziņš. ;D

    Komentārs by Zete — 2007-08-8 @ 11:22

  6. Sandi – izlasi vēl arī šito http://www.intellectualwhores.com/masterladder.html varbūt Tev būs vēl ko teikt par šo tēmu 🙂

    Komentārs by MrSmith — 2007-08-8 @ 17:34

  7. nu zin ko? tas vnk ir smiekliigi – laikam jau pasham tas izskats nav ne taads kaa vajadzeetu ja jau pieveersies taadaam lietaam kaa izskats :D:D:D mani shis raksts uzjautrinaaja :D:D:D
    piekriitu zum un simbel 😀
    baac vakara pasacinja 😀

    Komentārs by hehe — 2007-08-10 @ 12:32

  8. Smieklīgi,kāda daļa gar citu izskatu,tāda sajuta ka skaustu.Es piemēram neskatos uz citiem,kāds cilvēciņš grib staigāt,kaut vai lupatās lai staigā,bet varbūt viņam vienkārši tā patīk un man jau nu gan neiteresē tas,man dziļi vienalga,katrs dara kā grib un kā maciņš atļauj.Domā tikai par sevi

    Komentārs by Anabella — 2008-09-12 @ 12:14


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

WordPress.com blogs.

