Viedumu Vietne ar Sandi

2007-08-2

Kas ir kas skuvekļiem

Filed under: Sadzīve — Sandis @ 12:24

Nesen atpakaļ rakstīju par Gillette produktu tirdzniecību LV. Visideālākā vieta, kur, pagaidām, esmu atradis plašāko klāstu ir Drogas veikalu tīkls, tiesa, ar niansēm uz slikto pusi, bet tās ir nianses. Berlīnē parastā lielveikalā redzēju pie pārdevējas plauktiņu ar absolūti visu žilešu galviņu veidu piedāvājumu – manuprāt tas ir ideāls.

Bet ne jau par to būs šis raksts. Tajā pašā Žilešu rakstā CU ierosināja uzrakstīt vairāk par dažādu skuvekļu salīdzinājumiem. Šis raksts ir progress šajā pētījumā – mani subjektīvie novērojumi par dažādiem skūšanās instrumentiem.

Sākšu ar vienkāršāko vislētāko pieejamo un pamēģināto risinājumu – vienreizlietojamo BIC skuvekli par pāris santīmiem. Mazs nekustīgs asmenis maza plastmasas kociņa galā drīz vien izrādās īsts elles instruments. Āda sūrst kā traka, jo šis instruments mēģina kā skūt tā “veidot seju” savām vajadzībām. Asmenis ātri aizķep, piemērots tikai ļoti mazu (1-2 dienu) rugāju pielīdzināšanai. Mans vērtējums – pirkt tikai tādā gadījumā, ja baigi vajag un nekā cita nav.

Gillette Slalom (Plus). Šo te var nosaukt par manu pirmo skūšanās rīku. Divi asmeņi, kustīga galviņa. Tad kad es jau sākotnēji skuvos, tad skūšanās process bija negribīgs – pārāk ātri tas prieks kļuva par pārbaudījumu pacietībai un nerviem. Tie divi asmeņi ir labi, kamēr svaigi, bet viņi ātri nolietojas. Slodze ir milzīga, jo rugāji ieķep starp abiem asmeņiem, asmeņi notrulinās, kamēr nav pabeigta visa seja. Rezultātā ir nepieciešams vairākas reizes atkārtoti pārbraukt pāri nenoskūtajām vietām, tādā veidā radot pat asiņojošas vietas. Vienīgais prieks – viss varēja būt daudz sliktāk, ja būtu BIC skuveklis. Mans vērtējums – labāk nepirkt, ir labāki varianti.

Gillette Sensor (Excel??). Man ir šī dīvainā skūšanās piederuma galviņas, bet nav kātiņa. Cik es skatos Latvijā, tad Sensor pārsvarā tiek tirgots kā sieviešu epilācijas skuveklis, bet Gillette mājaslapā stāv rakstīts ka ir arī tāds vīriešu modeļa skuveklis. Neesmu atradis, kur tirgo šī skuvekļa galviņu turētāju, tāpēc nevaru iemēģināt. Toties varu izteikt savus minējumus. Sensor izskatās pēc Slalom pēcnācēja, jo galviņu piestiprināšanas veids ir aptuveni tāds pats kā Slalomam, tātad skūšanās prieki varētu būt mazliet labāki. Mans vērtējums – neesmu mēģinājis.

Gillette Mach3 (Turbo) (M3 Power). Mans šībrīža skuveklis. Mach3 ir 3 versijas, cik man zināms, bet viņas īpaši neatšķiras. Veikalos pat var ietaupīt, kur tirgo galviņas Mach3 (lētāk) un Turbo (dārgāk). Galvenās atšķirības starp Mach3 un Turbo ir mazliet labāks kātiņa dizains un “mazliet savādāki asmenīši”, ko es tā īpaši nemaz neizjūtu, bet M3 Power vispār ir ar bateriju darbināms (!!) skuveklis. Man nav zināms, ko darbina baterija.
Skūšanos ar šo rīku es varu nosaukt kā “faking gūūd”. Trīs asmeņi, savādāk nopozicionēta galviņas grozīšanās, lielāks, mazliet smagāks un tādējādi “ērtāks” galviņu turētājs.
Problēmas ir ar asmeņiem, jo tie tiek bieži izpirkti. Gan Mach3 Turbo, gan parastias Mach3. Ja ir pilnīgs izmisums, var mēģināt atrast Venus (skuveklis sievietēm) galviņas, kas savietojas ar Mach3. Lai gan šis trūkums liecina par šī modeļa popularitāti, tas samazina mērkaķu iespējas zaudēt apmatojumu 😦 Mans vērtējums – mans skuveklis.

Gillette Fusion. Neesmu mēģinājis, jo 10 ls tikai par galviņu turētāju (t.i. kātiņu) ir daudzpardaudz prasīts, turklāt jāpērk vēl asmeņi. Šis rīks gan varētu būt sliktāks par Mach3, lai gan tam ir 5 asmeņi (!!). Es neesmu redzējis Fusion asmeņus, tāpēc tas, ko es te saku, ir pilnīgākais izdomājums. Bet, loģiski domājot, viņi taču nevarēja sakrāmēt asmeņus pēc kārtas uz galviņas palielinot asmeņu laukumu – sanāktu tāds žilešu zāģis uz apaļas sejas. Apstiprināts fakts – ir samazināta atstarpe starp žiletēm. Iespējams, ka ir palielinājusies rugāju ieķepšana starp žiletēm un, ja viņi tur daudz saķep, tad rugāju gali sāk skrāpēt ādu…
Lielu godu nedara arī iemesls, kāpēc Fusion vispār ir radies. Gillette konkurents ir izlaidis četru žilešu galviņu, tāpēc pēc teorijas “lielāks=labāks”, Gillette ir radījis piecu žilešu galviņu.
Ieteiktu arī apmeklēt Gillette Fusion mājas lapu, kur var pārliecināties, ka Žilete sviež ārā piķi, lai uztaisītu stilīgu “kosmisku” laboratoriju un noalgot smuku modeli “doktori”, kas stāstīs mums cik Fusion ir labs bez īpašiem paskaidrojumiem “kādā veidā”. Mans vērtējums – pārāk dārgi prasīts. Arī tas, ka veikalos šo te galviņas ilgi mētājas un ir daudz pieejamas, neliecina par šī te skuvekļa popularitāti.

Nobeigumā – man ir (bija) arī skūšanās aparāts. Tāds ko pieslēdz elektrībai un dzen bārdu ar motora grieztiem asmeņiem. Kāpēc “bija”? Tāpēc, ka bija remontā un kopš atgriezās, neesmu tā īsti tam vairs pieskāries. Remonta iemesls? Motoriņš sāka streikot, atstājot mani ar līdz galam nenodzītu bārdu.
Vislabākais rīks šim aparātam bija … hmm … trimmeris 😀 Tāds sīks sūds aparāta sānā ar kuru varēja saīsināt pāraugušas bārdas apmērus, tādējādi padarot vieglāku aparāta parasto asmeņu darbu. Ar skuvekli tas visdrīzāk jādara ar šķērēm manuāli, jo arī skuvekli vieglāk lietot ar pēc iespējas īsākiem rugājiem.
Ar aparātu pat nav “nesāpīgāka bārdas noņemšana”. Rugāji ieķep starp asmeni un aizsargrežģi, kairina ādu. Reizēm asmenis parauj rugāju dziļāk. Turklāt ilgi jo ilgi jāriņķo ap ļoti īsiem rugājiem, lai mašīna beidzot aizsniegtu tos.
Mans vērtējums – opīšiem der, man ne.

Drošvien, ka kādreiz būs arī turpinājums par Fusion vai Sensor, ja vien izdomāšu tērēties vai beidzot atradīšu.

10 komentāri »

  1. Nu jā, vecam vīram kā man, protams, vislabāk der elektriskais aparāts.. Ņemot vēl vērā, ka bārdu dzenu ne biežāk kā ~1x nedēļā, tad bez `trimera` neiztikt nekādi.. motoriņš arī vairāku gadu laikā vēl nav pamanījies sabojāties. Tikai man ir neliels čakars ar to, ka katru reizi uz vannas istabu jāvelk pagarinātājs, lai būtu, kur iespraust elektrības vadu.. Bet eksistē arī tādi skuvekļi, kas ir lādējāmi un darbojas ar akumulatoru, arī tādu esmu mēģinājis, nebija ne vainas (tikai tam bija sliktāki pašas skūšanas parametri, bet ar barošanu gan jau tam sakars mazs ;)), tikai man reizēm bija slinkums lādēt, domāju, mosh vēl vienu reizi izvilks, un tad pusceļā tas vnk `izbeidzās`.. 🙂

    Komentārs by TheVAL — 2007-08-2 @ 12:54

  2. Nesaprotu, kas tur var saķept, ja normāli skujas (1x dienā, max 1x 2ās dienās)- man nekas nekad nav saķepis un vairāk par 2 sek izskalošanai nekad nav bijis vajadzīgs. Fusion ir ok, lai gan es kopumā teiktu, ka visai līdzvērtīgs Mach3. Par tām Tavām ekstrēmajām cenām arī nezinu – zinu tikai to, ka Fusion + 2 asmeņi man maksāja zem 10 Ls noteikti, bet tagad vairs neatceros, cik precīzi.

    Komentārs by MrSmith — 2007-08-2 @ 21:10

  3. tagad ir 10+ ls

    Komentārs by Sandis — 2007-08-3 @ 9:47

  4. Izlasīju visu un izklausās sāpīgi, tāpat kā pats skūšanās process izskatās sāpīgi, lai gan viņš apgalvo, ka tā nebūt nav (: Un arī lieto Mach3.
    Varbūt tas tāpēc, ka runa par asmeņiem un žiletēm… tādas nepareizas sāpju/asuma asociācijas.

    Komentārs by simbel — 2007-08-3 @ 11:35

  5. Hmm. Sāpes. Sāpes noteikti eksistē, bet ne tīrā formā. Drīzāk ir “nepatīkama sūrstoņa”, kas iespējama, ja pārāk daudz skujās pa vienu vietu. Savukārt no tā reizēm nav iespējams izvairīties – tikai reklāmās ar pirmo vēzienu izdodas perfekti tīrs skuvums. Nākas atkārtot šo procedūru vienā un tajā pašā vietā vairākas reizes. Tas gan arī atkarīgs no žilešu asuma – neasāka žilete mazāk noskuj, Iespējams arī, ka pārāk garā bārdā neass skuveklis ieķeras un tad ir nepatīkami.

    Par MrSmith atbildot – skujos diezgan neregulāri tāpēc mani rugāji ir samērā gari. Varbūt es skujos arī “tehnoloģiski” nepareizi, kas veicina rugāju saķepšanu.

    Katrā ziņā jo garāki rugāji (bārda-ūsas), jo lielāka iespēja, ka būs sāpīgāk skūties. Tāpēc ieteicams nogriezt skujamo vietu īsāku. Lieta tāda, skūšanās jau ir žiletes galiņa vilkšana gar rugāja sakni, kur tas to apcērp. Bet ja rugājs ir pārāk garš, skuvekļa galviņa var sākt slīdēt “pa bārdu” aizķeroties aiz tās galiņiem un sākot raustīt.

    Komentārs by Sandis — 2007-08-3 @ 12:16

  6. Njā, gribēju iekš google kaut ko jēdzīgu atrast, ierakstot `skuvekļu remonts`, bet pati pirmā lapa, ko man piedāvāja, bija šī.. 😀

    Komentārs by TheVAL — 2007-09-21 @ 17:01

  7. Nais 🙂 Ko tu gribi remontēt?

    Komentārs by Sandis — 2007-09-21 @ 20:45

  8. Neslēdzās vairs iekšā mans elektriskais verķis, nez, kas noticies..

    Komentārs by TheVAL — 2007-09-22 @ 0:31

  9. vai Mach3 Turbo asmeņi savienojas ar Mach3 bez turbo skuvekli?

    Komentārs by Dainis — 2008-07-29 @ 11:32

  10. Jā, savienojas.

    Komentārs by Sandis — 2008-07-29 @ 15:08


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

WordPress.com blogs.

