Viedumu Vietne ar Sandi

2007-05-27

Lauzta kāja

Filed under: Sadzīve — Sandis @ 23:19

Šo sestdien spēlēju futbolu un attapos ar lauztu kāju. Tagad cītīgi lecu uz kreisās kājas un balansēju ar ģipsi gandrīz līdz celim uz labās kājas. Konstatēts pēdas kaula lūzums, parakstītas četras nedēļas ar baltu trauslu cementu, kūjiņām padusēs un kāju, vēlams, uz spilvena.

Sāksim ar visu no gala. Bija futbola spēle pludmalē smiltīs, stāvēju aizsardzībā. Pretinieku uzbrucējs bija augumā un miesās liels, bet skrienot uzbrukumā viņš izdarīja kļūdu – viņš pasita bumbu pa daudz uz priekšu. Man instinktīvi nostrādāja viena doma – raidīt bumbu uz priekšu, noceļot to viņam no uzbrukuma trajektorijas. Un tā es darīju, es ieskrējos un situ…

Bumba tika nocelta no uzbrukuma trajektorijas, bet uzbrucējs arī iesaistījās cīņā par bumbu, paceļot kāju bloķējot sitienu. Diemžēl es ar kailas kājas pēdas virspusi trāpīju no visa spēka pa viņa kājas pēdas apakšu. Pēdas apakšpuse ikdienā tiek izmantota, lai staigātu pa zemi, tā ir norūdījusies. Pēdas virspuse, gluži pretēji, nav rūdīta nekam un nav paredzēta lielu svaru cilāšanai. Es nezinu vai es apgāzu uzbrucēju, bet es zinu, ka tad, kad es sāpēs gulēju zemē, viņš gulēja man līdzās. Es nepamanīju, bet izsaku varbūtību, ka sitiens padevās tik spēcīgs, ka masīvais uzbrucējs arī nolidoja zemē.

Diemžēl trāpījums bija tāds, ka kājas pēdu pārņēma spējas sāpes. Es nevarēju paiet normāli, mani aiznesa līdz vietējai medicīniskajai palīdzībai. Tālāk tiku nogādāts ciema traumpunktā, kur man uzlika ģipsi un pateica, ka pirmdien jāatrādās kādā Rīgas traumpunktā. Nekādi rentgeni netika veikti (acīmredzot nebija), ģipsis tika uzlikts tā, lai es varētu balstīties uz papēža, turklāt nemitīgi spieda uz potīti radot man papildus sāpes. Sākotnējā abu mediķu diagnoze – sastiepums vai kāda dīvaina (aizmirsu nosaukumu) kaula lūzums. Šeit piezīmēšu, ka ieteikts tika iet, balstoties uz papēdi – šādā veidā es turpināju ceļu, lai gan izjutu sāpes pēdā. Tā es nostaigāju vēl pāris stundas, ieskaitot braukšanu ar vilcienu un tramvajiem.

Svētdien no rīta, es sazvanīju Traumatoloģijas un Ortopēdijas Slimnīcas traumpunktu un noskaidroju, ka viņiem rentgens strādā arī šajā dienā. Daudz nekavējos, devos pie viņiem un pēc izmeklēšanas un rentgena bildēm tika noskaidrots, ka iepriekšējais ģipsis ir uzlikts aplami nejēdzīgi un nemākulīgi kā arī tas, ka man ir lauzts pēdas kauls. Man uzlika ģipša langeti pāri visai pēdai un līdz pusapakšstilbam L burta formā un stingri pieteica nekādā gadījumā nebalstīties uz šīs kājas.

Rīt nepieciešams sadabūt ortopēdiskos kruķus, lai varētu normāli pastaigāt. Lekt uz kreisās kājas, protams, var likties ļoti aizraujoši, bet, ja tas jādara visu dienu, it sevišķi pa trepēm, tad tas nebūt nav interesanti. Turklāt tāpēc, ka kreisā kāja ir mana vājākā no kājām.

Neskatoties uz to, es uzzināju, ka eksistē ļoti daudz cilvēku, kuri ir gatavi palīdzēt. Neprasot atlīdzību, ziedojot savu laiku, darot lietas, gar kurām tiem nav nekādas daļas. Liels paldies viņiem.

4 komentāri »

  1. Psc, monstrs!

    Komentārs by TheVAL — 2007-05-28 @ 12:26

  2. Bāc, nu gan tev nepaveicās 😦 Veseļojies!

    Komentārs by IngaOz — 2007-06-1 @ 1:01

  3. izsaku liidzjutiibu veciit, bet shobriid pats dodos celjaa uz traumpunktu duntes ielaa, jo arii speelee liekaas ir lauzts peedas kauls 😦

    Komentārs by artis — 2009-08-26 @ 11:54

    • Turies, jo vismaz divus trīs mēnešus tagad nespēlēsi. 😦

      Man mēnesi nācās nonēsāt ģipsi ar piebildi, ka lūzums nebija “nopietns”. Tad vēl mēnesi nācās trenēt kāju staigāt. Un tikai tad varēju sākt mācīties skriet…

      Komentārs by Sandis — 2009-08-26 @ 11:59


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

Create a free website or blog at WordPress.com.

