Viedumu Vietne ar Sandi

2007-05-14

Breketes

Filed under: Sadzīve — Sandis @ 22:36

Pagājšnedēļas beigās aizgāju pie ortodonta uz uzliku sev breketes. Nedēļas nogale ēdienreizēs bija ar odziņu.

Sākšu ar mītu graušanu – likās, ka tā “uzstiepšana” varētu būt mocīga. Izrādījās, ka nē, nav gan mocīga. Saķibināja, sastiepa un viss – nekādu mocību, viss mierīgi.

Tāpat arī biju sabaidīts, ka nevarēšu ēst pēc tam kādas 3 dienas kamēr pieradīšu. Muļķības, neizlaidu nevienu ēdienreizi pēc uzlikšanas. Nepatīkamas sajūtas – tās gan. Praksē tie zobi tiek spiesti un tātad kairināti. Žokļu sakošana sakairinātajiem zobiem ir nepatīkama un liekas, ka zobi ir ļoti jūtīgi un sāpoši. Pirmajā naktī iedzēru Ibumetinu, gulēju mierīgs, otrajā rītā iedzēru to pašu pirms brokastīm – paēdu bez raizēm. Vairāk nedzēru, neizjutu vispār kādu vajadzību pēc tā.

Visvairāk sakairināti zobi tika tajā pusē, kur vistrakāk viņi jāspiež vai jāgriež “vietā”. Man dobuma dziļumā viens zobs ir sagriezies no savas normālās pozīcijas un tātad viņš “jārotē” atpakaļ vietā. Ap to arī bija vislielākā nieze. Nekošļāju uz to pusi neko pirmajās divās dienās, pēc tam jau nejutu.

Pirmajās dienās lūpa autopilotā taustīja svešķermeni. Tagad jau rit piektā diena un viss šķiet normāli. Galvenais secinaajums – aprodu ar metālu. Vienīgā lielā problēma, bija atrast atbolstošās zobu birstes. Tagad vairs ar parasto nevarot tikai tīrīt – vajag vēl divas speciālas birstes. Viena vislētāk pagaidām atradās Drogās un bija izlikta kā “zobu starpu” tīrītājs (!!!), otru vēl neesmu atradis. Aptiekās, izņemot GC aptieku, neko tādu nepārdod, arī zobārstu specializētajos veikalos nav.

Šim rakstam ir turpinājums “Kā man iet ar breketēm pēc 2 mēnešiem”

6 komentāri »

  1. […] sīkas atziņas. Nu un kā valkātājs varu padalīties, pēc statistikas izskatās, ka daudzi meklē, atrod un viņiem interesē kā tas ir un ko tas dara un kā nu būs dzīvot tālāk. Laikam arī gatavojas darīt to pašu. […]

    Pingback by Kā man iet ar breketēm pēc 2 mēnešiem « Viedumu vietne — 2007-07-11 @ 18:32

  2. Tu peec meenesha pastaasti, vai zobi tieshaam paarvietojas. 🙂

    Pag, bet tu taas breketes aaraa vispaar nenjem taatad? Atceros, kas es biju galiigi siiks, bija taadas platiites, tjipa kaa protezes. vajadzeeja vakaros njemt aaraa, mazgaat atseviski.

    Un cik taads pasaakums izmaksaa?

    Komentārs by Edijs — 2007-07-11 @ 23:23

  3. Phe, man sajuka rakstu seciiba. Jaalasa otrais.

    Komentārs by Edijs — 2007-07-11 @ 23:24

  4. Tāds pasākums izmaksā ~250 Ls vienai pusei (augšai vai apakšai), plus 5 ls par katru pārspriegošanas apmeklēšanu, plus, ja grib, 5 ls higēnistam (kas gan nav jādara katru reizi bet katru otro – trešo)

    Komentārs by Sandis — 2007-07-12 @ 11:40

  5. […] Citi raksti par šo tēmu: Breketes pēc 2 mēnešiem Breketes (sākums) […]

    Pingback by Aaargh jeb Breketes: pēdējie mēneši « Viedumu Vietne ar Sandi — 2008-03-22 @ 1:21

  6. Čau !
    Breketes ļoti labas.
    Man vakar uzlika apakšžoklī iepriekš bija augšā. Tagad biški spiež, bet tas piederās pie lietas. 🙂
    Tiešām ļoti labi bīdās, tgd man augšžoklis ir perfekts, bet man jānēsā i augšā i apakšā, jo man jālapo sakodiens (nepareizs)…
    Vispār breketes laba lieta ir. Tiešām atmaksājas uzlikt.
    Paēst tgd man ir grūtāk, jo sāp, bet sāp man tikai priekšzobi (apakšas) tos man spiež, bet sagremot varu perfekti 🙂
    Parīt jau zinu, ka vis oki doki būs…

    Komentārs by Man ir arī breketes jau kopš vasaras vidus — 2009-03-1 @ 13:50


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

Create a free website or blog at WordPress.com.

