Viedumu Vietne ar Sandi

2007-02-8

Kā džips tanku nenonesa

Filed under: Sadzīve, Tramvaji — Sandis @ 18:01

Šodien ap 15:10 braucu ar 6. tramvaju pāri VEF tiltam, stāvu aizmugurējā vagonā vidējās durvīs pie pretējiem krēsliem ar skatu kā iekāpis. Un tad…

Tramvajs jau tik tikko brauc pa to tiltu augšā uz centra pusi, kad atskan baigais babahs man aizmugurē. Es bik neaptveru situāciju, bet puikas man aiz muguras sāk sajūsmā bļaustīties. Palūkojoties ārā pa sānu logu man aizmugurē, manu skatu piesaista liels plastmasas buferis, kas aizlido pa gaisu un sāk griezties uz bruģa un tūlīt pat manam skatam paverās vēl interesantāks skats pa tramvaja aizmugures logu. Pelēks BMW džips brauc un “uzkarās” ar priekšu uz VEF tilta betona apmales tieši tur, kur sākas tilts pie VEF bankas un VEF baseina. Tā bišku sirreāls skats redzot, ka vadītājs neatlaiž gāzes pedāli un uzdzen priekšratus uz apmales, līdz rati pārkarās pāri un mašīnas apakša atsitās pret betona bluķi.

A ko tramvajs? Tramvajam vidējās durvis apakšā iznestas no eņģēm paliek tā ieliekti “karājoties” mazajiem motorīšiem mēģinot atstumt durvis pilnīgi aizvērtā pozīcijā. Durvis katrā ziņā ir bojātas un neveras uz nevienu pusi. Tramvaja vadītājs pat nepamanīja, ka kāds viņā ietriecies un mierīgi aizvizinājās līdz nākamajai pieturai Krišjāņa Barona un Brīvības ielas krustojumā. Vispirms paskatos, ka konduktore mēģina iestumt neiestumjamo vietā, tad painformēju viņu, ka durvis ir salauztas un ka vajadzētu informēt tramvaja vadītāju par notikušo. Pārējā tramvaja publika ir šokā un sajūsmā par piedzīvojumu.

Nākamajā pieturā, konduktore beidzot izdomā, ka jāpaspaida signāla spiedpoga un izsauc vadītāju pie sevis. Aptuvenais dialogs:
– Čo slučilosj?
– Da vot, vrezalsja tam odjin na kance mosta.
– Čort… ti hotj nomer zapisala?

Kamēr konduktore un vadītājs novērtē zaudējumus, atcerējos, ka man bija jāsteidzas un ka šitie frukti te var stāvēt arī nobloķējot tramvaju satiksmi. Izkāpju no mežonīgā tanka un dodos uz pieturu. No ārpuses tur nekā nav, ja neskaita švīkas un to, ka varbūt ir nolauztas apakšējās tapas, kas pa slīdceļu palīdz novirzīt durvju apakšpusi vietā. Pieturā vēl paskatos, kā vadītājs mazliet paskraida ap durvīm un pārsteigumā konstatēju, ka tramvajs aizbrauc tālāk.

Hmm. Daļa no pasažieriem, kas mēroja ceļu kopā ar mani līdz pieturai arī ir pārsteigums par to. No lauku pāķa puses ir pilnīgi normāli, ka tramvajs mierīgi brauc tālāk un turpina izvadāt pasažierus. No prātu domājoša cilvēka puses tas īsti nav normāli, jo tiek atstāta avārijas vieta (itkā varētu vēl attaisnot, jo citi tramvaji nespēj apbraukt avarējušu tramvaju), kā arī tiek piedāvāti bīstami sabiedriskie pakalpojumi. Tāpat vien jau tās durvis prieka pēc tur neliek. Piemēram, strauji bremzējot, kāds pasažieris var uzlidot durvīm virsū un ja durvis nav pietiekami nostiprinātas, tad viņš var izlidot uz ielas.

No vienas puses redzēju kā beidzas cīņa džips pret tramvaju, bet no vēl citas puses – mēs dzīvojam draņķīgā valstī kur neviens nerūpējas par tevi 😦 Nesen tramvaji sadragāja 2 cilvēkus un pie šādas attieksmes drošvien no daudz kā varēja izbēgt 😦

Advertisements

2 komentāri »

  1. sabiedrisko transportu vadītāji ir cirvji, pats esmu redzeejis kaa cilveeku ierauj durviis, un konduktore pat nenošķaudījās

    Komentārs by 0nkulis — 2007-02-9 @ 11:19

  2. Man nekas tāds nav gadījies 🙂

    Komentārs by Salviz — 2007-07-9 @ 15:41


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

WordPress.com blogs.

%d bloggers like this: